مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در جلسه بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول در حادثه مفقود شدن کودک منوجان گفت: همراهی و همکاری اعضای ستاد بحران در این حادثه قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: کرمان استان حادثه خیز است که اکثر حوادث طبیعی و غیرطبیعی دنیا در این خطه پهناور کشور اتفاق می‌افتد.

فلاح با اشاره اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی متولی امر امداد و نجات و در حوادث غیرطبیعی مسئول پشتیبانی سایر دستگاه‌های مربوطه (اورژانس) است، افزود: سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سیاست گذاری در حیطه آمادگی‌های همگانی، ارائه خدمات امدادونجات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی از طریق آمادگی و بکارگیری کارآمدترین نیرو‌های تخصصی، استفاده از تجربیات و به روز‌ترین فناوری و اطلاعات، در عرصه‌های ملی و بین المللی در جهت رسانی موثر به آسیب دیدگان و کاهش آثار زیانبار حوادث و سوانح تلاش می‌کند.

وی در حادثه مفقود شدن کودک منوجانی همکاری و همراهی اعضای ستاد بحران استان و شهرستان منوجان قابل تحسین دانست و بیان داشت: عدم هماهنگی بین اعضای ستاد موجب ایجاد مشکل در زمان وقوع حوادث خواهد شد.

وی با اشاره به عملیات جستجو و نجات کودک مفقود شده در ۶ روستای تابعه شهرستان منوجان گفت: ۶۱ نیروی نجاتگر، امدادگر و پرسنل جمعیت هلال احمر با استفاده از ۱۴ دستگاه خودروی نجات، کمک دار سبک، آمبولانس و ۲ قلاده سگ تجسس در طول مدت ۱۶ روز در عملیات جستجوی زمینی و هوایی تلاش کردند.

خلیل الله همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با اشاره به اینکه فعالیت‌های امدادی ذاتا کار جهادی است، افزود: بومی سازی فعالیت‌های امدادی هلال احمر در زمان وقوع حوادث در مناطق مختلف استان باعث می‌شود سبک امدادرسانی با کیفیت‌تر و بهتر صورت گیرد.

همایی با اشاره به اینکه گزارش دهی عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر باعث آرامش و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که کار تخصصی در زمان بحران و حوادث انجام می‌دهند، نباید عملکرد و فعالیت هایشان تحت تاثیر مخرب فضای مجازی قرار گیرد.

کودک هشت ساله منوجانی اکنون بیش از یکماه است که با هدف تفریح به کوه‌های نودژ منوجان رفته ومفقود است و هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

انتهای پیام/ی

مفقود شدن کودک منوجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار