مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: اعتیاد زلزله خاموش و یکی از ابزار‌های جنگ نرم است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، با تجلیل از زحمات تلاشگران در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: امروز جامعه بشریت با آهنگ سریع تحولات و تغییرات شتابان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، تکنولوژی و... در حال تغییر است و به قرن دگرگونی‌های فزاینده و پیچیده وارد شده ایم.

فلاح افزود: در این راستا نوجوانان، جوانان، بدون هرگونه آمادگی برای ورود به قرن جدید با ترافیک فزاینده و رنگین کمانی از خرده فرهنگ‌ها و نیز طیف وسیعی از شوک‌های اجتماعی و فرهنگی روبرو می‌شوند.

وی مواد مخدر و روان گردان‌ها را از جمله شوک‌های جامعه برشمرد و بیان داشت: اعتیاد به عنوان زلزله خاموش و یکی از ابزار‌های جنگ نرم سبب شده است که در زمره یکی از بحران‌های عرصه جهانی قرار گیرد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در سال‌های اخیر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و با نگاهی متفاوت و با ابداع شیوه‌های جدید همچون برگزاری برنامه ها، کارگاه‌ها و دوره‌های متنوع و متعدد با حضور و مشارکت جمع عظیمی از جوانان هلال احمر آغاز کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وجود ۸۱۴ کانون در حوزه معاونت امور جوانان جمعیت استان تصریح کرد: اعضای جوانان این جمعیت در ۵۰ کانون دانشجویی، ۵۳ کانون جوانان، ۱۲ کانون طلاب، ۳۰ کانون روستایی، ۶۷ کانون غنچه ها، ۶۰۲ کانون دانش آموزی در سطح استان در حال فعالیت هستند.

رضا فلاح با آرزوی رفع معضل اعتیاد در سایه آگاهی بخشی به جوانان گفت: بایستی فرصت‌های لازم برای نیرو‌های جوان در استان فراهم شود تا با کمک این قشر عظیم معضلات اجتماعی رفع شود.

فلاح با اشاره به اجرای طرح ملی پیمان توسط جمعیت هلال احمر و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نیرو‌های جوانان هلال احمر تا کنون بیش از ۳۲۰۰ عضو جوان در سراسر استان را با آموزه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد آشنا و آگاه سازی کرده ایم.

وی در ادامه به تربیت و پرورش ۷۶ مربی و کادر متخصص جوان در زمینه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: ۳۲۱۷ عضو هلال احمر را در سراسر استان توسط مربیان این طرح در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد آموزش داده ایم که خوشبختانه در جایگاه رتبه برتر در کشور قرار گرفته ایم.

فلاح با اشاره به اهم اقدامات انجام شده توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته و جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره آموزشی ویژه تربیت کادر متخصص در ۲ دوره مقدماتی و تکمیلی ویژه ۷۶ سرگروه پیمان، برگزاری مانور با شعار " نه به اعتیاد" و تشکیل زنجیره انسانی با حضور اعضاء جوانان جمعیت هلال احمر استان در میادین اصلی شهر‌ها، برگزاری ۱۵ کارگاه سبک فرزند پروری و مهارت‌های زندگی ویژه ۶۱۱ نفر از والدین ۵ مدرسه مناطق حاشیه نشین شهر کرمان، برگزاری ۹ کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و مجتمع‌های دانش آموزی هلال احمر و بهره مندی ۴۷۵ نفر از دانش آموزان شهرستان‌های جیرفت، زرند، سیرجان، بم، راین و شهداد، جهت برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی و مبانی کسب و کار‌های خرد با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی و کمک به حل معضل اشتغال و توسعه کسب و کار‌های نوپا قراردادی با شرکت دانش پژوهان کاردوک در تهران توسط جمعیت هلال احمر استان منعقد شد که در ادامه جمعی از اعضای جوانان در این طرح در حال آموزش و آمادگی هستند، اعزام ۴۰ نفر از سرگروه‌های طرح پیمان به استان سیستان و بلوچستان در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، برگزاری ۲ اردو با نام " ایران مرز پرگهر" ویژه اعضای کانون‌های جوانان و دانش آموزی استان با هدف آشنایی جوانان با دستاورد‌های ملی، فرهنگی و تاریخی را ازبرنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی اجرا شده توسط معاونت امور جوانان این جمعیت و با همکاری شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد.
انتهای پیام /ی

تلاش هلال احمر برای کاهش آسیب های اجتماعی

برچسب ها: اعتیاد ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار