فرماندار خاش با تاکید بر تدوین سند توسعه آموزشی این شهرستان گفت: تمامی دستگاه‌های دست اندرکار طبق برنامه زمان بندی باید پای کار باشند تا با ارتقاء شاخص‌های خدمات، کمیت‌ها و کیفیت‌ها همواره مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش  در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش خاش افزود: حضور مدیران استانی و دلسوزان فرهنگی و اعضای شورای آموزش و پرورش و شناخت درد‌ها و بررسی مشکلات و ارائه راهکار‌ها و تطبیق شاخص‌های توسعه علمی و باور کردن نقش فعالان، خیران و دلسوختگان و آسیب شناسی مشکلات در کمیته‌ها و نشست‌های تخصصی سبب کاهش مشکلات آموزشی منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: نگاه دولت و مردم باید در مبحث فعالیت‌های آموزش و پرورش تولید سرمایه باشد.

فرماندار خاش اظهار داشت: مشارکت و حضور و ورود مردم در مباحث آموزشی در رشد شاخص‌های تحصیلی تاثیرگذار خواهد بود و انتظار داریم در خاش یک جهش ویژه شکل بگیرد و همگان با اخلاص و تمام توان و باور قلبی باید برای حل مشکلات در صحنه بیایند تا استعداد‌های خاش شکوفا شوند و جایگاه شهرستان ارتقاء یابد.

یوسفی ادامه داد: بایستی طوری برنامه ریزی و کار شود که بتوانیم از ظرفیت نخبگان علمی و اقتصادی و انجمن‌های صنفی و آموزشی و ... در جهت توسعه خاش بهره ببریم.

وی تاکید کرد: هر مدرسه باید یک حامی داشته باشد و از موفقیت دیگران الگوپذیری شود و یک نوع پیوند آموزشی شکل بگیرد تا شاخص‌های عملکرد آموزشی ارتقاء یابد.

شاخص سرانه فضا‌های آموزشی در این استان پایین‌ترین است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز گفت: شاخص سرانه فضا‌های آموزشی در این استان پایین‌ترین است بطوری که فقط ۳۲ درصد مدارس خاش تخریبی و ۲۵ درصد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی اند و ۴۳ درصد شرایط بهتری دارند.

علیرضا راشکی افزود: مدارس تخریبی کشور اگر برچیده شوند، قطعا تلاش می‌کنیم جایگاه خاش و استان را بالا ببریم.

وی بیان کرد: نرخ رشد جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان چهار درصد بیشتر از نرخ کشوری است.

وی ادامه داد: توجه به کمیت و کیفیت فضا‌های آموزشی مدنظر ما است و در مبحث خیرین هم به کیفیت کار توجه داریم.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: رشد آماری جذب دانش آموزان سبب شده که در جذب نیرو‌های آموزشی با مشکلاتی مواجه شویم که ضرورت دارد در شورای آموزش و پرورش به کیفیت‌ها و جبران کمبود‌ها توجه شود.

یارمحمد حسین بر اظهار داشت: در نگهداری معلمان منتقل شده به خاش برای حداقل سه سال اگر تضمینی وجود داشته باشد، بخش بزرگی از کمبود‌ها جبران می‌شود.

وی ادامه داد: خاش برای قطب علمی شدن منعی ندارد و برای سهمیه‌های پزشکی و ... آمادگی داریم، ولی برای ارتقای ادارات و نمایندگی‌ها مجوز‌های سازمان استخدامی لازم است.

امامان جمعه تشیع و اهل سنت خاش با استناد به آیات و روایات دینی با اشاره به اینکه فراگیری علم و دانش و انتقال دادن آن به سایر مردم از دستورات مهم دینی بوده، بر ضرورت تعلیم و تربیت در جامعه و بهینه سازی آموزش‌ها و نشست‌های علمی تاکید کردند.

مدیر آموزش و پرورش خاش نیز گفت: ۳۷ هزار دانش آموز چهار مقطع تحصیلی در ۳۶۹ مدرسه مشغول فراگیری علم و دانش هستند و ۱۹۰۰ فرهنگی نیز کار آموزش‌ها را برعهده دارند.

قاسم کوچکزایی اظهار داشت: در چهار سال گذشته رشد ۱۴ درصدی جذب دانش آموزان شرایط کار را دشوار کرده است.

وی توجه به جبران کمبود نیروی انسانی؛ کیفی سازی و تجهیز و نیز تجاری سازی مدارس و جذب سهمیه‌های بیشتر پزشکی و قطبی کردن آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان، تقویت رشته ریاضی و تقویت ستاد کنکور را خواستار شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار