کلنگ ساخت مدرسه خیری روستای وشنام دری چابهار امروز با حضور شماری از مسئولان استانی و محلی و قشر‌های مختلف مردم به زمین زده شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا مجیدی  فرماندار چابهار در حاشیه این مراسم گفت: این مدرسه در ۶ کلاس درس برای استفاده ۱۸۷ دانش آموز و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته می‌شود.

غلامرضا مجیدی افزود: برای ساخت این مدرسه ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار توسط یکی از خیران نیک اندیش هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: چابهار از نظر فضای آموزشی استاندارد محروم‌ترین شهرستان سیستان و بلوچستان و حتی کشور است، به طوری که تمام مدارس ۲ شیفته فعالیت می‌کنند و دانش آموزان ۲ برابر استاندارد در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در شهر چابهار ۴۸ سانتی متر مربع و در مجموع بخش‌های مرکزی، پلان و دشتیاری یک متر و ۸۷ سانتی متر مربع است.

فرماندار چابهار تصریح کرد: ساخت بیش از ۲ تا سه هزار کلاس درس جدید در این شهرستان ضروری است که تحقق این امر ورود خیران و کمک خارج از نوبت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان را می‌طلبد.

مجیدی برقرسانی و خرید انشعاب برق، تامین آب مدارس، حصارکشی، نوسازی و استاندارد سازی مدارس فرسوده و نامناسب را خواستار شد و افزود: دانش آموزان محروم چابهار نیازمند توجه بیشتر برای تحویل لوازم التحریر، کیف و کفش در سال تحصیلی جدید هستند.

وی همچنین ارتقای سرانه فضای آموزشی به حدود چهار تا پنج مترمربع را خواستار شد.

وی تاکید کرد: با اعتبارات اندک سالانه هیچ مشکلی در حوزه فضای آموزشی حل نمی‌شود و چندین سال دیگر هم چابهار به نصف میانگین کشوری نخواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش چابهار نیز اظهار داشت: این شهرستان از محرومیت تاریخی از نظر آموزشی و فضای استاندارد برخوردار است و به نوعی محروم‌ترین منطقه در سطح سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.

حسن نوروزی با بیان اینکه استاندارد کشور برای سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز هشت مترمربع و میانگین سیستان و بلوچستان سه متر و ۱۱ سانتی مترمربع است، خاطرنشان کرد: در شهرستان چابهار این آمار کمتر از ۲ متر مربع است و در سطح بخش مرکزی به یک متر هم نمی‌رسد.

وی رشد سریع جمعیت دانش آموزی، مهاجرت و نبود توجه به موقع برای ساخت مدرسه را علت عقب افتادگی شدید شهرستان چابهار از نظر فضای آموزشی عنوان کرد.

وی بیان کرد: چابهار از نظر اقتصادی، گردشگری، تجاری و ترانزیتی از شهر‌های مورد علاقه مردم برای سکونت است و مهاجرت به این شهر بیش از سایر نقاط استان است.

مدیر آموزش و پرورش چابهار گفت: هم اینک ۱۶ مدرسه با حدود ۸۰ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است که با افتتاح آن‌ها بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی مرتفع می‌شود.

وی گفت: در مجموع در ۲ محدوده آموزش و پرورش چابهار و دشتیاری بیش از ۷۵ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

ساخت مدرسه خیری  چابهار

برچسب ها: فرمانداری ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار