وی ادامه داد: همچنان در کشور هموطنان برای فعالیت در چنین بنیادهای خیرخواهانه و غیرانتفاعی با هدف انسان دوستانه در زمینه های بهداشتی و سلامت کار می کنند که عامل آن ناشی از تمدن ایرانی اسلامی است که به مشارکت در چنین اقداماتی ترغیب می شویم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هنوز در جامعه فرصت برای کارهای خیرخواهانه بسیار است و یکی از روشها برای این اقدامات مبارک آموزش و پرورش است و برگزاری چنین جلساتی صرفا به ارتقای کمی و کیفی کارهای بنیاد مربوط نمیشود بلکه افراد را به این کارها ترغیب می کند.
بطحایی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش از سه منظر با بنیاد همکاری میکنیم؛ گفت: ورود پیشگیرانه داریم تا هزینه های درمانی آتی را کاهش می دهد وقتی کسی با بیماری های نادر آشنا باشد این حساسیت را نسبت به اطرافیان هم خواهد داشت که این امر هزینه های درمانی آتی را کاهش می دهد.
بطحایی افزود: نقش دوم موضوع غربالگری افراد است و متاسفانه به دلایل مختلف که نارسایی های جسمی دانش آموزان را به دنبال دارد و براساس برخی ویژگی های فرهنگی، خانواده ها این نشانه ها را پنهان می کنند و در محافل حضور پیدا نمی کنند چرا که خانواده آن را عیب تلقی میکند که در سطح فردی و اجتماعی برای فرد بیمار مشکل ساز است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش های مهارت های اجتماعی به دانش آموزان برای آماده شدن و ورود به جامعه رکن سومی است که برای آموزش و پرورش اهمیت بسزایی دارد در واقع دانش آموزان باید یاد بگیرند که با بیماران نادر و در کنار هم زندگی کنند و به عنوان عضوی از جامعه اجازه نداریم نگاه تحقیر آمیز به آنها داشته باشم.
بطحایی تصریح کرد: آموزش فیزیک و هندسه و غیره مهم محسوب میشود اما اصل آموزش و پرورش گسترش این چنین مهارت هایی در دانش آموزان است و سعی می کنیم به سمتی برویم که مدارس ویژه دانش آموز با نیاز ویژه نداشتیم اما متاسفانه به دلایل مختلف، آموزش و پرورش صرفا روی مهارت های شناختی تمرکز دارد و سایر مهارت ها را فراموش کردیم.
وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش وظیفه خود می دانیم که کارگروهی برای همکاری با موسسات و بنیادهای با چنین ماموریتی داشته باشیم تا هم بستر آموزشی مناسب برای این موارد ایجاد کند همچنان که تلویزیون تعاملی را برای ارتباط با دانش آموزان در نظر گرفتیم.
انتهای پیام/