وطن پور از فعالیت ۵۲ شرکت دانش بنیان و تمرکز بر بازارسازی و حمایت از این شرکت‌ها خبر داد.

۲ هزار و ۷۰۰ محصول دانش بنیان در بازار وجود دارد / مشکلات اقتصادی بودجه پژوهش را محدود نکندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین وطن‌پور مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در نشست خبری سومین رویداد ملی اینوتک‌ گفت: حوزه فناوری رسالت سنگینی را در زمینه سلامت دارد و در آینده ممکن است مشکلات جدی در زمینه واردات محصولات داشته باشیم که در اینجا شرکت‌‌های دانش بنیان نقش آفرینی می‌کنند و رسالت سنگینی را در این زمینه دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه‌ بیوتکنولوژی‌ 21 قلم دارو داریم که باعث صرفه‌جویی 650 میلیون دلاری ارزی شده است و در حوزه میکروفلوئیدی‌، لیزر، سل‌تراپی، دارو، تجهیزات پزشکی فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم و گام‌های خوبی در این عرصه برداشته شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه دانش بنیان بازارهای بین‌المللی جدیدی نظیر تولید بافت‌های مختلف، پودر استخوان، دریچه قلبی، غضروف و غیره داریم که در مرز دانش تولید شده و می‌توان گفت با تولیدات جدید به زودی طب رایج، طب سنتی خواهد شد.

وطن پور اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 501 شرکت دانش بنیان‌ در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت شده است که با توجه به ثبت هفتگی این آمار متغیر‌ است اما از این میان هزار و 40 شرکت در حوزه سلامت خدمت می‌کنند و 450 شرکت محصول تجاری شده عرضه‌ کرده‌اند.

وی بیان کرد: 2 هزار و 700 محصول دانش بنیان در بازار وجود دارد و 52 شرکت دانش بنیان محصولات خود را صادر می‌کنند که در سال جاری هم تمرکز ما بر بازارسازی‌ و حمایت از این شرکت‌ها است و از دانشگاه‌هایی که با مشارکت بین بخشی‌ هم افزایی ایجاد کنند و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی سهیم باشند نیز حمایت‌هایی را خواهیم داشت‌.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در ادامه اظهار کرد: در حوزه فناوری چندین رویداد در کشور دنبال می‌شود که اولی به ایده بازارها در دانشگاه‌های مختلف برمی‌گردد و در گام بعدی رویداد اینوتک‌ است که با توجه به تبدیل ایده به محصول آزمایشگاهی یک گام از ایده بازارها‌ جلوتر است و امیدواریم در این عرصه و با تولید محصولات فناوری و فناورانه شاهد رفع بسیاری از مشکلات کشور باشیم.

حمایت از فناوری راهکار نجات از وابستگی‌ کشور

مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: باید توجه کنیم که وقتی بودجه‌ها محدود می‌شود باید آنچه داریم را به تحقیقات، پژوهش و فناوری اختصاص دهیم زیرا فناوری می‌تواند کشور را از وابستگی نجات دهد و وزارت بهداشت نیز از رویدادهای‌ فناورانه که به رفع مشکلات کشور می‌انجامد حمایت‌های خوبی خواهد داشت.

وی در پایان از سومین رویداد ملی اینوتک‌ سلامت که از 14 الی 16 تیر ماه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود خبر داد و افزود: امیدواریم با همکاری بین بخشی دانشگاه‌های کشور شاهد توسعه عرصه فناوری در کشور باشیم‌.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار