بطحایی گفت: در فضای افراط و تفریط همکاران ما در مدارس غیردولتی اذیتهای زیادی را تجربه کردند.
به گزارش خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گردهمایی آموزشی توجیهی روسای ادارات مشارکتهای مردمی و ناظران میدانی استانهای کشور که در اردوگاه باهنر برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی افراد با نگاه نقادانه به مشارکت غیر دولتی نگاه میکنند، گفت: برخی افراد همواره انتقاد میکنند که آموزش و پرورش به دلیل ماهیت حاکمیتی نباید سراغ مشارکت برود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه نیافتن مشارکتهای مردمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب مشارکت مردمی کاهش پیدا کرده و این به دلیل نگاه برخی از مدیران وقت بوده است اما در برخی از ادوار آموزش و پرورش، مدیرانی بر سر کار آمدند که معتقد بودند مشارکت یک الزام برای ارتقای آموزش و پرورش است .
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون مشارکت مردم و بخش غیر دولتی به موفقیت نخواهد رسید، اظهار کرد: امروز مشارکتهای غیر دولتی با رشد مواجه شده و توانسته است موفقیتهایی را به دست آورد.
بطحایی تصریح کرد: البته باید مراقبت کنیم تا مشارکت در بخشهای تصدیگری وارد شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلاتی که در مدارس غیر دولتی بوجود آمده است، اظهار کرد: در فضای افراط و تفریط همکاران ما در مدارس غیردولتی اذیتهای زیادی را تجربه کردند ما خانواده بزرگی هستیم که بخشی از آنها کارمندان آموزش و پروش دولتی هستند و برخی دربخش غیر دولتی فعال هستند.
بخش غیر دولتی آموزش و پرورش صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارد
بطحایی ادامه داد: ما یک خانواده هستیم که ماموریت تربیت نسل آینده را برعهده داریم، نگاه خط کشی و جداسازی بخش دولتی از غیردولتی نگاه تخریب کنندهای است؛ بخش غیردولتی با سختی کار را به جلو میبرد و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است.
وی با بیان اینکه نظارت در بخش غیر دولتی و دولتی پیش میرود، گفت: نظارت در هر دوب خش به یک صورت است، نظام نظارت باید به عنوان رکنی از واحدهای مدیریت در هر دو بخش دولتی و غیردولتی تقویت شود.
نظارت مستقل ناکارآمد است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظارت بخش مهمی از مدیریت اموزشی در آموزش و پرورش است گفت: نظام مدیریتی باید پابه پای تغیرات مهندسی شود اگر نظارت بخواهد بصورت مستقل عمل کند ناکارآمد خواهد بود.
بطحایی اظهار کرد: نظارت صرفا یک بازدید تصادفی نیست بلکه ما به عنوان ناظر آگاهیم چه چیزی را میخواهیم مورد نظارت قرار دهیم و آثار آنرا میدانیم.
وی با اشاره به تحلیل نظارت ناظر گفت: ناظر تحلیل عوامل نمیکند بلکه تفاوت بین آنچه باید انجام میشده و آنچه عملکرد بوده است را نشان میدهد، در مفهوم کلی انحراف و انطباق نشان داده میشود.