50هزار اصله درخت در اصفهان خشک شده است واگر منابع آبی به موقع تامین نشود به زودی شاهد نابودی فضای سبز شهری خواهیم بود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: آبی برای آبیاری فضای سبز و درختان اصفهان نیست و همین مسئله موجب شده که از سه میلیون اصله درختی که در شهر اصفهان است، 50 هزار اصله درخت از سال گذشته تاکنون خشک شود .

فروغ مرتضایی نژاد با بیان اینکه فضای سبز و درختان از چاه های در اختیار شهرداری، آب رودخانه زاینده رود و یاازطریق پساب آبیاری می شد گفت: بسیاری از چاه‌های در اختیار شهرداری نیمه خشک یا خشک شده و پساب فاضلابی هم تاکنون در اختیارسازمان فضای سبز قرار نداده‌اند.
وی تصریح کرد : 140لیتر پساب از طریق تصفیه خانه سپاهان شهر در اختیارشهرداری قرار گرفته ،اما به دلیل حساسیت وضعیت موجود کشاورزان شرق اصفهان ،این مهم اجرایی نشده است.

مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه جنگل شرق اصفهان در معرض نابودی کامل است، افزود : یک هزار هکتار جنگل در کمربند سبزشرق اصفهان  با یک دهم آب مورد نیاز ،آن هم به شکل پساب و به صورت کیفیت پایین آبیاری می شود که در آینده با بحران  مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به خشک شدن 40 درصدی چاه های تحت نظارت شهرداری افزود : در گذشته که رودخانه به صورت فصلی باز بود بسیاری از چاه ها پر آب بود اما چون از یک سال و نیم گذشته هیچ آبی به چاه ها نرسیده است، با خشک شدن تعداد زیادی از چاه ها روبرو هستیم .

 

انتهای پیام/س

نابودی فضای سبز در صورت کم آبی

برچسب ها: شهرداری ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار