مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز دور دوم سم‌پاشی درختان شهر بر علیه آفت کنه خبر داد.

فروغ مرتضایی نژاددر گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارکرد: سم‌پاشی عمومی شبانه تعدادی از گونه‌های گیاهی سطح شهر از تاریخ ۱۹ خرداد لغایت ۳۱ خرداد برای درختان نارون، چنار، زبان گنجشک، بید، اقاقیا و انواع گونه های سرو جهت مقابله با آفت کنه انجام خواهد شد.

به گفته وی ، در عملیات سم‌پاشی به منظور صرفه‌­جویی در میزان سموم مصرفی و بالابردن کیفیت و سرعت انجام عملیات در مسیرهایی که امکان‌پذیر است، از دستگاه های توربولاینر استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه سموم مورد استفاده برای سم‌پاشی درختان با غلظت‌های پایین و بر پایه گیاهی است که عوارض منفی کمتری بر محیط زیست و شهروندان دارد، افزود: با این حال لازم است شهروندان در ایام سم پاشی درختان همکاری لازم را داشته باشند و حتی الامکان از قراردادن خودرو خود در مسیر سم پاشی خودداری کنند و از قراردادن مواد غذایی در این ایام در بالکن ها بپرهیزند.

مرتضایی نژاد ادامه داد: در ایام سم‌پاشی درختان شهروندان باید درب‌های مشرف به مسیر سم پاشی را ببندند و چنانچه میز نانوایی در خیابان قرار گرفته باشد ضروری است متصدیان نانوایی قبل از استفاده، میزها را شستشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، اطلاع رسانی به شهروندان از طریق  تابلوهای هشداردهنده در مسیرهای سم پاشی در زمان مقرر انجام شده و در هنگام عملیات سم پاشی نیز پیمانکار موظف است یک نفر یا خودرو راهنما در اختیار داشته باشد تا به عابران پیاده، مغازه‌­ها و خودروهای پارک شده اطلاع­‌رسانی کند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در وسط و کنار خیابان‌­های مهم و اصلی ، با فاصله ۳۰۰-۲۰۰ متر جلوی تانکر، خودرو راهنما در پشت تانکر جهت رعایت موارد ایمنی حرکت می‌کند، یادآور شد: عملیات سم پاشی از ساعت ۱۱ شب به بعد که کمترین تردد وجود دارد، انجام می شود.

 

انتهای پیام/م

 

سم پاشی در ختان شهر اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.