مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: در چهار ماهه اول امسال بیش از ۱۷ هزار راس گاو، گوسفند و بز در اصفهان سمپاشی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم استکی اظهار داشت: در اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در چهارماهه نخست امسال تعداد ۱۶ هزار و ۴۹۱رأس گوسفند و بز، ۵۲۲ راس گاو و گوساله و ۶۵۱ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام سم‌پاشی شده است.

وی بیان داشت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است، اما علایم در دام خفیف و برخلاف آن در انسان آشکار و خطرناک است و رعایت دقیق اصول بهداشتی و امنیت زیستی برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری ضرورت و اهمیت بسیاری دارد.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با اشاره به اینکه هیچ گونه موردی مبنی بر ابتلای تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است، تصریح کرد: با آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها در محل نگهداری دام، مهمترین راه مقابله با گسترش این بیماری سم پاشی و همچنین کشتار در کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی است که باید همه بهره‌برداران در اسرع وقت نسبت به سم‌پاشی دام و همچنین جایگاه‌های نگهداری آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه دام مشترک شهر اردستان و زواره به لحاظ امور بهداشتی و تجهیزات با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، اعلام کرد: نبود سالن پیش سرد از مهمترین این مشکلات است.

استکی ادامه داد: در راستای پیشگیری و مقابله با تب کریمه کنگو اقدام به برگزاری ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو، کارگروه سلامت و امنیت غذایی، جلسه بررسی مشکلات و نواقص کشتارگاه دام و جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کردیم با حضور کارشناسان استانداری همراه با بازدید مشترک از کشتارگاه و غیره برگزار شد.

وی افزود: با قول مساعدت داده شده فرماندار و دیگر مسئولان دستگاه های مربوطه در سال جاری نسبت به احداث سالن پیش سرد در کشتارگاه کنونی و تعیین جایگاه مناسب جهت ساخت کشتارگاه صنعتی اقدامات خوبی انجام گیرد.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان بیان داشت: مردم گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کرده و در صورت هرگونه تخلف بهداشتی و کشتار غیر مجاز مراتب را به شبکه های دامپزشکی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.