استاندار اصفهان گفت:امیدواریم با جدی گرفتن کنترل برداشت آب دربالا دست ،بررسی طرح آب ژرف و صرفه جویی مردم در مصرف آب، مشکل کم آبی در تابستان را پشت سر بگذاریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن مهر علیزاده در برنامه تلویزیونی گفتگوی  هفته شبکه اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت آب استان گفت: بحران آب میراثی از سال های قبل است و سال آبی ۹۶ بدترین وضع درطول ۴۷ سال قبل بوده است.

وی  افزود:بارندگی های اردیبهشت ماه وضعیت را مقداری بهبود داد و ۵۹درصد ظرفیت آب سال قبل را داریم.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان رتبه دوم کشور در صرفه جویی آب را با ۱۷درصد صرفه جویی شرب داشته اند گفت: کشاورزان غرب و شرق استان صبوری کرده اند.

استاندار درادامه تصریح کرد: کارگروه ملی سازگاری با کم آبی طرح های خوبی را ارائه کرده است که ماه به ماه میزان مصرف هر استان سنجش می‌شود.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه تا دوماه آینده قسمتی از آب صنایع فولاد چون فولادمبارکه از پساب تامین می‌شود، افزود:در آبیاری فضاهای سبز شهری هم باید به سمت استفاده بیشتر از پساب رفت.

محسن مهرعلیزاده افزود:بخشی از قطعی های آب در نقاط مختلف شهر بخاطر کمبود منابع آب است که بعضا بخاطر اینکه مشتریانی که درمسیر ابتدای لوله انتقال قرار دارند رعایت مصرف صحیح نمی‌کنند که کاهش فشارآب و قطعی آب در نقاط دیگربیشتر احساس می‌شود که البته کنار این موضوع برداشت های بالا دستی هم وجود دارد .

وی با بیان اینکه کنترل های برداشت آب در استان چهارمحال و بختیاری دوهفته است که جدی تر شده است افزود: امیدواریم با این نظارت ها درتابستان مشکل کم‌آبی نداشته باشیم که البته این منوط به صرفه جویی مردم است.

استانداراصفهان با اشاره به آخرین وضعیت تونل سوم کوهرنگ گفت:خوشبختانه ساخت سد تونل سوم کوهرنگ پس از چند سال توقف از ۱۷فرودین ماه فعال شده است و طبق زمان بندی تکمیل این سد، دوسال زمان با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم دارد که البته تا دوبرابر این رقم را تامین کرده ایم.

محسن مهرعلیزاده افزود:طرح انتقال آب از خلیج فارس هم درحال مطالعه است که البته هزینه این آب گران خواهدبود.

وی با بیان اینکه طرح بعدی کار، روی آب ژرف است ادامه داد: تامین آب ژرف به شرط اینکه برای محیط زیست تهدیدی نباشد، مشکلات کم آبی را حل خواهد کرد.

استاندار اصفهان درادامه تصریح کرد: فردی ایرانی که درآلمان است ادعا کرده با برخی تکنیک ها آب مورد نیاز استان را تامین می‌کند که البته مدیران استان از نظر علمی نظرات این فرد را قبول ندارند ولی ۴جلسه با وی برگزارشده است و حتی قراردادی بسته شده است که البته به شرط بارش بیشتر از پیش بینی شده،این قرارداد اجرایی می شود.

محسن مهرعلیزاده در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه۸۰میلیارد تومان برای اضافه کردن چاه بودجه گرفته ایم افزود: ۱۱۶میلیارد تومان هم برای تامین آب باغات و جلوگیری ازخشک شدن درختان گرفته ایم و البته اعتباراتی را هم از صنایع برای حل مشکلات پیش رو گرفته ایم.

استاندار اصفهان در بخش پایانی صحبت های خود گفت:درمورد اشتغال هم خوب حرکت کرده ایم و بانکها همکاری خوبی نسبت به طرح ها داشته اند.

محسن مهرعلیزاده افزود: امسال تعهد ایجاد شغل برای ۱۰۰هزارنفر داریم و این درحالی است که بیش از۲۵۰هزارنفر بیکار دراستان داریم.

وی تصریح کرد :دنبال حفظ اشتغال‌های موجود هستیم و توانایی عبور از تنگناها و تحریم‌ها را به شرط پای  کارآمدن همه ظرفیت ها را داریم.

استاندار اصفهان گفت:زمین توسعه فرودگاه از ارتش خریداری شده و توسعه فرودگاه فعال شده است که این کنار اقدامات زیرساختی توسعه گردشگری دراستان است. 

انتهای پیام / س

صحبت های مهر علیزاده در خصوص بحران آب

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.