سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی از درخواست مقامات صهیونیست در به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلند‌های جولان انتقاد کرد و آنان را ناسپاس خواند.

سفیر آمریکا مقامات رژیم صهیونیستی را ناسپاس خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری العربیه، کانال یک رژیم صهیونیستی افشا کرد که دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در نشست‌های خصوصی، اعضای پارلمان و وزرای کابینه این رژیم را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ها، انتقاد سفیر آمریکا به ادامه درخواست‌های مقامات رژیم صهیونیستی برای به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندهای جولان مربوط می‌شود.

بنا به گزارش رسانه‌های عبری زبان، فریدمن از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا به مطرح کردن چنین درخواست‌هایی پایان دهند.

بنا به گزارش‌ها، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی که برای مواضع خود در حمایت از احزاب راستگرا از جمله حمایت از شهرک‌سازی غیرقانونی این رژیم شناخته می‌شود،  خشم و ناراحتی خود را در خصوص درخواست مقامات این رژیم بیان کرد و مقامات رژیم صهیونیستی را برای نادیده گرفتن منافع جهانی آمریکا مورد انتقاد قرار داد. فریدمن با بیان اینکه آمریکا منافعی جهانی که تنها محدود به رژیم صهیونیستی نمی‌شود، مقامات این رژیم را «ناسپاس» خواند.

بنا به گزارش‌ها، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در این نشست‌ها تاکید کرد که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی تنها یک مسئله داخلی است و این رژیم درک نمی‌کند که منافع آمریکا جهانی است.

یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی و نیز برخی سیاستمداران این رژیم از جمله یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید اخیرا از آمریکا خواستند تا حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندهای جولان به رسمیت بشناسد. گفته می‌شود این مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال بهره‌گیری از موضع حمایتی رئیس جمهور آمریکا از این رژیم در مدت زمان ریاست جمهوری او هستند.

بنا به گزارش‌ها، سفیر آمریکا از قدرنشناسی سیاستمداران رژیم صهیونیستی برای مطرح کردن این درخواست بلافاصله پس از اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به قدس انتقاد کرد.

در این گزارش به نام سیاستمدارانی که مخاطب سخنان فریدمن بودند اشاره‌ای نشده است. با این حال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی برگزاری چنین نشست‌های از سوی فریدمن را تکذیب و اعلام کرد این سفارتخانه هیچ اعلامیه‌ای در خصوص سیاست آمریکا در مسئله بلندهای جولان صادر نکرده است.

در این گزارش به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی و با اشاره به تلاش‌های اخیر برای افزایش حمایت از این رژیم در منطقه آورده است: به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندهای جولان به سود منافع تل‌آویو و واشنگتن خواهد بود و سبب تقویت موقعیت اسرائیل در مقابله با سوریه و ایران خواهد شد.

بلندهای جولان در سال 1967 به اشغال نیروهای رژیم صهیونیستی درآمد و تاکنون تحت اشغال نیروهای این رژیم بوده است. این منطقه برای رژیم صهیونیستی از اهمیت استراتژیک بالای برخوردار است. در اواخر ماه می مجلس نمایندگان آمریکا طرح پیشنهادی جمهوریخواهان را برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندهای جولان را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار