گفتگوی ویژه خبری امروز (پنج شنبه) با موضوع حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی برگزار شد.

اعزام 65 خبرنگاران به جام جهانی روسیه / تاج:باید در حد توانمان از تیم ملی فوتبال انتظار داشته باشیمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی رضا مرزبان مربی فوتبال در برنامه گفتگوی ویژه خبری امروز(پنج شنبه) که پیرامون حضور تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: جام جهانی باید مثل همیشه فرصتی برای ارتباط میان انسان‌ها باشد و فرهنگ‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و از تنش‌های سیاسی و اجتماعی بکاهد و در واقع فوتبال باید به عنوان سفیر صلح در جهان عمل کند.

در ادامه برنامه سهراب بختیاری زاده بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال صرفا یک بازی نیست و در واقع فراتر از یک ورزش است و باید بتواند کشورها را به یکدیگر نزدیک کند .

وی ادامه داد: جام جهانی می‌تواند تجربه بسیار گران‌ بهای باشد به شرط آنکه به آن نگاهی حرفه‌ای داشته باشیم .

بختیاری ادامه داد:صحنه گل برای هر بازیکنی صحنه ای خاص تلقی می‌شود اما باید از بودن در این موقعیت درس گرفت.

در ادامه برنامه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور در گفتگویی تلفنی گفت: ما توانسته ایم حدود ۶۵ نفر از اصحاب رسانه را برای ثبت این اتفاق مهم به روسیه اعزام کنیم و همین امر موجب شده که بتوانیم اخبار جام جهانی را در همه ابعاد به سمع و نظر مردم برسانیم.

تاج بیان کرد: تیم ملی فوتبال ایران در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و سرمربی تیم بسیار امیدوار است که تیم ملی ایران بتواند نتایج مطلوبی را در بازی اول رقم بزند و به جز اشکان دژآگه که وضعیت مساعدی ندارد دیگر بازیکنان با نشاط حاضر هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ما باید متناسب با توان تیم ملی انتظار انتظار داشته باشیم چرا که بین بازی اسپانیا و پرتغال فاصله ای وجود دارد و این امر چیزی نیست که یک شبه بتوان آن را حل کرد لذا حدود ده بازی تدارکاتی در نظر گرفته شد و می‌خواستیم با کوزوو بازی برگزار کنیم اما این پیشنهاد ما برلی بازی با یونان و کوزوو پشت درهای بسته ماند.

وی تصریح کرد:متناسب با نیاز تیم ملی و احساس کارلوس کی روش بازی هایی انجام شد و امیدورام بتوانیم سه بازی آبرومندانه انجام دهیم و در مقابل مراکش بازی خوبی ارائه دهیم اما ما باید واقعیت‌های فوتبال را به مردم بگوییم و در حد توانمان انتظار داشته باشیم.

 در ادامه مرزبان تاکید کرد: ما می‌دانیم که تدابیر تشکیلاتی فدراسیون فوتبال ایران کمی با مشکل مواجه است چرا که پیدا کردن تیم‌هایی که بتوانند و یا بخواهند که در برابر ما بازی کنند کم است و لازم به ذکر است که عربستان صعودی پیش از عزیمت به جام جهانی بهترین بازی‌های دوستانه را انجام داد اما دیدیم که در برابر روسیه ۵ گل خوردند.

این مربی فوتبال خاطر نشان کرد: گاهی اوقات به دلیل این که تیمی به ضعف‌های خود آشنایی دارد تمرکز خود را بالا می‌برد و ما نیز باید چنین باشیم و تیم ملی باید بداند که اگر ما در بازی‌های دوستانه حضور نداشته  اما باید قدم‌های بعدی را رو به جلو بردارد.

در ادامه حمیدرضا حجازی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ارتباطی زنده گفت: امروز در نشست خبری کارلوس کی روش به نظر می‌رسید که وی بسیار به تیم ملی و عملکرد آن بسیار خوش بین است‌.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اشکان دژاگه ملی پوش فوتبال کشورمان افزود:بر اساس شنیده‌ها و خبرها اشکان دژاگه به بازی فردا نمی‌رسد.

حجازی گفت: مراکشی‌ها در نشست خبری خود اعلام کردند که تیم ملی کشورشان ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه است.

بختیاری زاده با اشاره به سطح تیم ملی مراکش خاطر نشان کرد: تنها تیمی که در گروه می‌توانیم از آن امتیاز بگیریم مراکش است اما این امر به معنای آن نیست که ما از اکنون خود را برنده تلقی کنیم چرا که در هر حال مراکش تیم ملی فوتبال پرقدرتی دارد .

وی افزود: باید بتوانیم به مراکش ضربه بزنیم چرا که لحظه لحظه این بازی برای ما مهم است و ملی پوشان باید بر روی آن تمرکز داشته باشند.

مرزبان ادامه داد:ما در جام‌های جهانی گذشته بازی‌های خوب و بدی داشته‌ایم و کارلوس کی روش عتقاد دارد که بازیکنان کشور ما می‌توانند تاریخ را بنویسند و از گروه بالا بروند و ملی پوشان نیز باید توجه کنند که بازی اول در برابر تیم ملی فوتبال مراکش بسیار برای ما سرنوشت ساز است.

مرزبان مربی فوتبال در ادامه برنامه با اشاره به اینکه اساسا استراتژی معیارهایی دارد که تاکتیک‌هابر اساس آن به جلو پیش می‌رود،گفت: استراتژی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی تغییر پیدا نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید فوتبال را به برد و باخت گره بزنیم بلکه مهم این است که چگونه بازی می‌کنیم و شخصیت فوتبالیمان را چگونه می‌سازیم اظهار کرد: باید به کی روش حق داد که تصمیم‌های خاص خود را بگیرد لذا ما حتی حق انتقاد راجع به لیست بازیکنان را نداریم زیرا در حوزه وظایف ما نیست اما به کارشناسان فوتبال حق می‌دهیم که در مورد فوتبال ایران حرف بزنند.

مرزبان با اشاره به اینکه ما در کنار بقیه ملت‌ها در این مسابقات نقش مثبت و صلح جویانه خود را نشان خواهیم داد، خاطرنشان کرد: اسپانیا تیم قدرتمندی است که قدرت حفظ توپ خیلی بالایی دارد، آنها بر روی ضربات ایستگاهی قوی هستند و ما باید در بازی مقابل آنها بر روی فاکتور زمان کار کنیم.

این مربی فوتبال با اشاره به اینکه گاهی تغییر یک مربی به یک تیم کمک می‌کند و گاهی نیز نتیجه معکوس می‌دهد، گفت: سرمربی تیم اسپانیا نیاز به زمان دارد تا تفکراتش را به تیم خود انتقال دهد.

این مربی فوتبال با اشاره به حضور فوتبال ایران در جمع32 تیم جام جهانی اظهار کرد: کشور‌ها در مورد تاریخ و سرزمین ایران مطالعه می‌کنند طوری که تلویزیون آلمان به معرفی سرزمین ایران پرداخت و لذا هواداران ما در این ماجرا نقش تعیین کننده ای دارند.

وی با اشاره به دومین حضور پیاپی ما در جام جهانی گفت: در اوایل فوتبال کره جنوبی و ژاپن برای ما سنبل بود در حالی که امروز این گونه نیست  و فوتبال ما بیشتر از همه تیم ها رشد پیدا کرده است.

مرزبان با تاکید بر اینکه باید اتحاد ملی را زیاد کرد، گفت: ما در دنیای شیشه‌ای زندگی می‌کنیم همان طور که ما از سایر تیم‌ها اطلاعات داریم به صورت متقابل آنها هم از تیم ما اطلاعاتی دارند، بزرگ‌ترین دغدغه مربیان نسبت به مسائل تاکتیکی این است که قلب دفاع نباید باز شود.

بختياری زاده با اشاره به اینکه تیم ملی ما در مقایسه با تیم ملی سال 2006 نزدیک به هم هستند، افزود : مسؤلان رده بالا باید با هم همسو باشند، تفکر و همراهی که اکنون در تیم ملی شاهد هستیم در سال 2006 نبود، امروز تیم ملی ساختار دفاعی خوبی دارد و در ضربات ایستگاهی قوی هستیم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
سه تاباخت میدیم برمیگردیم توان ماهمینه
آخرین اخبار