صیانت از دماوند و ثبت جهانی آن نیازمند عزم ملی است.

صیانت از دماوند نیازمند عزم ملیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  رضا مقدم بخشدار لاریجان در جشن تیرگان دماوند گفت:صیانت از دماوند و ثبت جهانی آن نیازمند عزم ملی است، اگر چه قله دماوند مطابق تقسیمات کشوری و جغرافیایی در بخش لاریجان شهرستان آمل در مازندران واقع شده، ولی متعلق به همه ایرانیان است.

وی از تشکیل کارگروه صیانت از دماوند در راستای ثبت جهانی خبر داد و گفت: اکثر معادن دامنه دماوند تعطیل شد و پیگیر هستیم تا با تعطیلی یکی دو معدن دیگر در چهارچوب قانون و مسائل محیط زیست از تخریب دماوند جلو گیری کنیم.

بخشدار لاریجان ضمن انتقاد به بعضی افراد که هنگام صعود مسائل زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، افزود: در بعضی مواقع برای جمع آوری زباله در ارتفاع ۴۰۰۰ متر از کوهنوردان بومی و فدراسیون کوهنوردی کمک میگیریم.

مقدم خواستار برنامه ریزی در خصوص صعود به قله دماوند شد وگفت: برای صعود به قله در بعضی کشور‌های آسیایی و اروپایی ظرفیت روزانه هفتگی و ماهانه تعریف شد با شرایط خاص صعود صورت میگیرد.

وی افزود: فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها این بستر را برای صعود به قله دماوند هم فراهم کنند.

مقدم گفت: در صورتی که قله دماوند ثبت جهانی شود برایش بودجه‌ای جهانی در خصوص صیانت تخصیص می‌یابد که در رشد و شکوفایی اقتصاد بخش لاریجان و شهرستان و حتی استان تاثیر گذار است.

انتهای پیام/ ر

دماوند در مسیر ثبت جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار