نخستین آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشور با حضور استاندار خراسان رضوی در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد راه اندازی شد .

بهره برداری از نخستین آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشور در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان، استانداری خراسان رضوی در مراسم آغاز به کار این مرکز و با اشاره به اهمیت موسسه پژوهشی علوم و صنایع افزود: ارتباط شبکه دانشگاه ها با این موسسه و نیز بخش های اجرایی با توجه به اینکه خراسان رضوی از قطب های تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی کشور است ،بسیار مهم است .

 وی تصریح کرد: این امر به ارتقا توان و ظرفیت استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر می انجامد و وجود آزمایشگاه مربوطه به حفظ سلامت جامعه کمک موثری می کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با زمینه ها ، امکانات ، محققان و اساتید متخصص و دانشمند در حوزه علوم و صنایع غذایی فرصتی ارزشمند در اختیار استان است که باید از آن در بخش فرآوری مواد و صنایع غذایی بهره برد.

قدیر رجب زاده، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هم در این مراسم  گفت: این موسسه برای مأموریت خود نسبت به اخذ مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو در زمینه تشخیص محصولات تراریخته نمود از آن جهت که با توجه به رشد جمعیت جهان و افزایش دغدغه امنیت غذایی، دولت ها از جمله آمریکا ، چین و استرالیا بر دستکاری ژنتیکی برای تولید غذای بیشتر متمرکز شده اند .

وی در خصوص الزامات تشخیص محصولات تراریخته افزود: به علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از طرفی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود ندارد و بر این اساس دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی بخشی به مصرف کنندگان شده است.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه ایران وارد کننده محصولات تراریخته به ویژه دانه های روغنی است ،گفت: این آزمایشگاه با هدف تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان های نظارتی به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می کند.

رجب زاده افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته به منظور اطلاع رسانی به مصرف کنندگان برای انتخاب و مصرف مواد غذایی شده است که آزمایشگاه های تشخیص این محصولات به عنوان ابزار اصلی اجرای این مصوبه به شمار می روند.

انتهای پیام// ف.غ

 

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی فرصتی ارزشمند در حوزه صنایع غذایی استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.