استاندار خراسان رضوی گفت: بازار روسیه ظرفیت بسیار خوبی برای عرضه محصولات خراسان رضوی است و صادر کنندگان و تولید کنندگان باید برای استفاده بیشتر و بهتر از این ظرفیت تلاش کنند.

ظرفیت خوب بازارهای روسیه برای عرضه محصولات خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛علیرضا رشیدیان در نشست رسیدگی به مشکلات انجمن صنایع غذایی استان افزود : تولید کنندگان برای رقابت در عرصه بازار‌های داخلی و خارجی باید تلاش کنند قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش و کیفیت را افزایش دهند.

وی گفت: برای تقویت حوزه تولید و حضور موثر در بازار‌ها نیازمند توجه به نیازها ، سلایق و خواست بازار‌های هدف هستیم و تولید کنندگان باید با توسعه و فعال‌تر کردن مراکز تحقیقاتی واحد‌های خود در زمینه تولید متناسب با ذائقه و نیاز بازار اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت شناسایی بازار‌های بین المللی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با شناسایی بازار‌های متعدد برای تولید محصولات دارای مزیت و رقابتی مشوق‌های مناسب اختصاص دهد.

رشیدیان بیان کرد : امروز به علت نقص در زنجیره تولید و افزایش قیمت تمام شده  بسیاری از تولیدات این استان با وجود کیفیت خوب ، قابل رقابت در بازار‌های بین المللی نیست .

گفتنی است صنعت غذای این استان از نظر سرمایه گذاری5/6  درصد و از نظر اشتغال10/5 درصد سهم صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام//ح. ص
 
 
 

استاندار خراسان رضوی بر تقویت حوزه تولید وحضور موثر در بازار‌های بین المللی تاکید کرد

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.