رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اگر تولیدکنندکان ما انتظار دارند که مردم به تولیدات و کالای نهایی آنها اعتماد کنند خودشان نیز باید از ماشین آلات داخلی استفاده کنند.

استفاده از ماشین آلات تولید داخلی، تولید اشتغال برای تحصیلکرده هاست به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ راضیه علیرضایی در سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع که در مجموعه صنایع پخت مشهد برگزار شد، افزود: در موضوع ساخت، نوسازی و سرمایه گذاری از ماشین آلات ساخت داخل استفاده شود.

وی گفت: مجموعه صنایع پخت مشهد واحدی هست که با تولیدات ماشین آلات صنعت پخت هم در تامین نیازهای داخلی و هم در بحث صادرات فعالیت خوبی دارند که این مجموعه به مراکز فناوری و تولید دانش ایرانی اتکا دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بهره گیری از ماشین آلات داخلی در صنعت، ایجاد اشتغال برای تحصیلکرده ها و استفاده از مراکز دانش بنیان را به همراه دارد.

علیرضایی گفت: همچنین از ظرفیت های فنی و مهندسی که در دانشگاه ها از فنونی که تولید می کنیم می توانیم بهره برداری کنیم.

وی افزود: چرخه دانش صرفا با تولید در دانشگاه اتفاق نمی افتد حتما باید به فن آوری تبدیل شود که این منجر به بهبود وضع تولید می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در 3ماهه اول سال هم افزایش واردات داشتیم و هم افزایش صادرات در استان، افزود: تقاضاهای ما در ثبت سفارشات در حواله های ارزی انجام می شود و اگر بتوانیم کالایی را در بازارهای خارجی بفروشیم باعث شود کالایی که تولید می کنیم تبدیل به ارز شود و برگردد طبیعتا فرصت های بیشتری را در داخل برای ما خلق می کند.

علیرضایی با بیان اینکه بعضی افزایش قیمتها روی خدمات حوزه تولید بوده که فرصت رقابت را کاهش می دهد، گفت: در این راستا ما تلاش داریم که ارتقاء کیفیت در تولید داشته باشیم و عمق تولید داخلی را بالا ببریم.

وی ادامه داد: باهر افزایش قیمت غیرمنطقی باید برخورد می کنیم همچنین افزایش قیمت تمام شده تولید با هزینه های مرتبط، هزینه های تامین زیربنا، زیرساخت ها و حمل و نقل و هزینه هایی که دوایر دولتی تولید می کند اینها همه به معنای کاهش اقامت ما در بازار بین المللی و افزایش هزینه غیر ضرور به مصرف کننده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اعلام شماره تلفن 124 به عنوان محل شکایات تخلفات مردم، افزود: شکایات رسیده از افزایش قیمت های غیرمنطقی از طریق تعزیرات حکومتی پیگیری می شود.

انتهای پیام// ف.ح
 

برگزاری سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع در مجموعه صنایع پخت مشهد

برچسب ها: صنعت ، کالای داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.