دادگاهی در بلژیک، یک مرد ۲۴ ساله را به دست داشتن در بمب‌گذاری ماه مارس در بروکسل متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، صوفیان ایاری، یکی از همدستان صلاح عبدالسلام، متهم پرونده حمله تروریستی در پاریس، روز جمعه به «شرکت در فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی» در رابطه با حملات تروریستی 2016 در بروکسل متهم شد.

تحقیقات درباره این حملات تروریستی از ارتباط این مرد تونسی 24 ساله به بمب‌گذاری بروکسل که در ماه مارس سال 2016 جان 32 نفر را گرفت، حکایت دارد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. این مرد نهمین فردی است که در رابطه با این حمله متهم و به زندان محکوم شده است.

ایاری و عبدالسلام در ماه آوریل سال جاری میلادی به جرائم تروریستی، ارتکاب به قتل و مالکیت تسلیحات ممنوعه در پرونده یک تیراندازی که به زخمی شدن 4 افسر پلیس انجامید، محکوم شده بودند. این حادثه، چند روز پیش از بمب‌گذاری مرگبار در بروکسل رخ داده بود. دادستان‌‎ها خواستار صدور حکم 20 سال زندان برای هر دو متهم هستند.

این تیراندازی چند ماه پس از حملات تروریستی سال 2015 پاریس که به کشته شدن 130 نفر و مجروح شدن بیش از 350 نفر انجامید، به وقوع پیوست. عبدالسلام در فرانسه در انتظار تشکیل جلسه دادگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار