بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال‏) سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات امروز جمعه کاهش یافت.

بر این اساس، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال) که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه ژوییه با 68 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 76 دلار و 88 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین آمریکا ( وست تگزاس اینترمیدیت ‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه ژوییه با 50 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 66 دلار و 54 سنت رسید.

سه تولید کننده بزرگ نفتی در جهان یعنی آمریکا، روسیه و عربستان ممکن است تولید نفت خود را افزایش دهند. از این رو، بازار نفت همچنان آسیب پذیر است. تفاوت قیمت دو شاخص عمده نفت جهان یعنی نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک ‏و نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در معاملات روز گذشته به بیش از 10 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از مارس 2015 تا کنون محسوب می شود.

انتهای پیام/

نفت ارزان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار