بر اساس داده‌های دولتی آمریکا کاهش شدید فروش هواپیما‌های غیرنظامی آمریکایی با تعدیل عایدی‌های سرشار در سایر حوزه‌ها، شاخص سفارش‌های کالا‌های بادوام را در ماه آوریل پایین نگه داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس داده‌های دولتی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد کاهش شدید فروش هواپیما‌های غیرنظامی آمریکایی با تعدیل عایدی‌های سرشار در سایر حوزه ها، شاخص سفارش‌های کالا‌های بادوام را در ماه آوریل پایین نگه داشت.

بر اساس این گزارش به رغم کاهش کلی، ارقام نشانه‌هایی را از تداوم سلامت در بخش تولید آمریکا در آغاز سه ماهه دوم سال میلادی بروز دادند.

با وجود این، کاهش ماه آوریل همچنان می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را با مشکل روبرو کند.

مجموع سفارش‌ها برای اقلام تولیدی در ماه آوریل با کاهش ۱.۷ درصدی به ۲۴۸.۵ میلیارد دلار رسید که از آنچه اقتصاددان‌ها پیش بینی می‌کردند اندکی کمتر بود.

اما آمار‌ها از ابتدای سال میلادی تاکنون نشان می‌دهند سفارش‌ها همچنان ۹.۶ درصد از دوره مشابه در سال ۲۰۱۷ بالاتر بوده‌اند.

فروش هواپیما‌های غیرنظامی آمریکا که وضعیتی بی‌ثبات دارد، ۲۹ درصد کاهش یافت و نیمی از افزایش ۶۰ درصدی ماه مارس بازگشت کرد و احتمالا نشانگر کاهش در رزرو‌ها توسط شرکت بوئینگ است.

فروش خودرو در آستانه فصل سفر‌ها در تابستان شاهد یک افزایش ۱.۸ درصدی بود. فروش هواپیمای دفاعی ۷.۵ درصد افزایش یافت و روند کاهشی ماه مارس را معکوس کرد.

اما خارج از بخش بی‌ثبات حمل و نقل، که در ماه‌های متفاوت سال شاهد تغییرات چشمگیر است، سفارش‌ها ۰.۹ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشت و برای سومین ماه متوالی سودآور بود.

هر چند سفارش‌ها برای ماشین آلات کاهش داشت، تولید کنندگان در بیشتر بخش‌های دیگر، از جمله رایانه و محصولات مرتبط، و تجهیزات الکتریکی و ارتباطاتی شاهد افزایش‌های چشمگیر بودند.

فلزات اساسی و محصولات فلزی مصنوعی، صنایعی که به سبب تعرفه‌های وضع شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر آلومینیوم و فولاد در ماه مارس شاهد افزایش قیمت‌ها بودند و به ترتیب ۱.۳ و ۲ درصد رشد داشتند.

سفارش‌های کالا‌های سرمایه‌ای غیر دفاعی آمریکا، بخشی که می‌تواند از تغییر بهای نفت متاثر شود، یک درصد افزایش یافت و روند کاهشی ماه مارس را معکوس کرد.

انتهای پیام/

کاهش شدید فروش هواپیما‌های غیرنظامی آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، صادرات ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار