همزمان با سفر رییس جمهور فرانسه به روسیه، توافقنامه همکاری‌های اقتصادی به ارزش یک میلیارد یورو بین دو کشور امضا شد.

امضای توافقنامه همکاری‌های اقتصادی میان روسیه و فرانسهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، همزمان با سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به روسیه، توافقنامه همکاری های اقتصادی به ارزش یک میلیارد یورو بین دو کشور امضا شد.

کریل دیمیتریئف، رئیس بنیاد سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه در این رابطه گفت: سفر رئیس جمهور فرانسه به سنت پترزبورگ، با هدف دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و شرکت در نشست سالانه بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ بوده و در حاشیه آن، توافقنامه ای به ارزش بیش از یک میلیارد یورو بین دو کشور امضا شده است.

پیش از امضا این توافقنامه، روسای جمهور روسیه و فرانسه با هم دیدار و گفتگو کردند. امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین در پایان این دیدار بر عزم پاریس و مسکو برای گسترش بیش از پیش مناسبات سیاسی و اقتصادی تاکید کردند. پوتین و مکرون همچنین از جدیت دو کشور در زمینه حفظ و پایبندی به توافق هسته ای ایران (برجام) سخن گفتند.

نحوه مقابله با تحریم های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام، مسائل منطقه ای و بین المللی و راههای توسعه همکاریهای منطقه ای در دستور کار مذاکرات دو رئیس جمهور قرار داشت.

انتهای پیام/

سفر مکرون به روسیه

برچسب ها: روسیه ، فرانسه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار