در پی احتمال افزایش سطح تولیدات نفتی عربستان سعودی و روسیه، بهای طلای سیاه با کاهش همراه بود.

بهای نفت کاهش یافت/ صعود قیمت طلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی ها از افزایش سطح تولیدات نفتی عربستان سعودی و روسیه در نیمه دوم سال جاری میلادی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 45 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد) به 74 دلار و 94 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 24 سنت کاهش (معادل 0.34 درصد)، 66 دلار و 49 سنت در هر بشکه معامله شد.

عربستان سعودی و روسیه پیشتر درباره افزایش سطح تولیدات نفتی خود تا 1 میلیون بشکه در روز برای مقابله با کاهش سطح تولید نفت ایران و ونزوئلا، مذاکره کرده اند.کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش ارزش سهام بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. بازار سهام آمریکا با 1 درصد کاهش همراه بود و ارزش دلار هم در مقابل یورو به بالاترین سطح در 10 ماه اخیر رسید.

در پی ایجاد آشفتگی سیاسی در ایتالیا و نگرانی ها از احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین، امروز (چهارشنبه) طلا به یک پناهگاه امن تبدیل شد و با افزایش بها همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1301.98 دلار رسید.

پس از آنکه مشخص شد نخست وزیر جدید ایتالیا حامیان زیادی در پارلمان این کشور ندارد، رئیس جمهور ایتالیا دستور برگزاری انتخابات مجدد را در ماه ژوئیه صادر کرد. آمریکا هم اعلام کرد که همچنان بر روی 50 میلیارد دلار از محصولات وارداتی چین تعرفه های مالیاتی اعمال می کند. در نتیجه نگرانی ها از احتمال وقوع جنگ تجاری میان این دو کشور افزایش یافته است.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز سی‌ام ماه مه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار