غلامی با تاکید بر نقش خیرین در پیشبرد فعالیت‌های دانشگاه‌های کشور بر ضرورت فعالیت خیرین ایرانی خارج از کشور تاکید کرد.

//به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور غلامی وزیر علوم در نشست صمیمی با جمعی از خیرین حامی علم و فناوری با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت هموطنان خیر مقیم خارج از کشور  با قدردانی از فعالیت وزرای قبلی در خصوص ارتباط مستمر با خیرین حامی علم و فناوری اظهار کرد: در این دوره فعالیت‌ها به صورت گسترده و با سازماندهی وسیع‌تر ادامه خواهد داشت.

وی با تقدیر از خیرین آموزش عالی که همگی خواهان گسترش علم و فناوری در کشور هستند، افزود: در برخی از دانشگاه‌ها بنیاد خیرین آموزش عالی تاسیس شده و سعی دارند به عنوان هسته‌های محلی در دانشگاه‌ها موارد مساعدت خیرین را بررسی و اجرا کنند و ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم هم موظف است این هسته‌های دانشگاهی را به صورت یک شبکه منسجم مورد حمایت قرار دهد.

غلامی با بیان اینکه یکی از کمک‌های مهم و تاثیرگذار خیرین در بخش ساخت و ساز‌های دانشگاهی، انجام 50 درصدی این نوع از ساخت و ساز‌هاست، گفت: نشست‌ها با خیرین  آموزش عالی باید به صورت مستمر برگزار و مباحث و پیشنهادات مطرح شده در این نشست‌ها به صورت کارشناسی پیگیری شود.

وزیر علوم یاد و خاطره مرحومان خیر دکتر تجدد، دکتر شهرستانی، دکتر باقرزاده، دکتر ابریشم چیان، دکتر فردوس و همسرشان را که در یک سال اخیر دار فانی را وداع گفته‌اند، گرامی داشت و برای آنان طلب آمرزش و مغفرت کرد.

علاقه مندی دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور به حضور در ستاد خیرین

پیش از سخنان وزیر علوم،  حسین عسکریان ابیانه، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت علوم، تسهیل امور خیرین است، گفت: هدف ما در ستاد خیرین وزارت علوم، گسترش فعالیت‌های خیرین و حامیان علم و فناوری از لحاظ کمی و کیفی است.

وی با اشاره به علاقه مندی دانش آموختگان خیر ایرانی مقیم خارج از کشور برای پیوستن به بنیاد‌های خیرین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در خصوص ساخت و ساز خیرین در دانشگاه‌ها باید جدیت بیشتری از سوی مسئولان صورت گیرد و همچنین در خصوص نگهداری از این سازه‌های دانشگاهی باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

عسکریان ابیانه از خیرین حامی علم و فناوری درخواست کرد، علاوه بر ساخت و ساز‌های دانشگاهی که امری بسیار لازم و خدا پسندانه است، در اموری همچون علم آفرینی و کارآفرینی نیز بیش از پیش همت گمارند.

تشکیل کمیته‌ای برای جمع آوری اطلاعات جامع خیرین

 محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز با بیان اینکه حضور در جمع خیرین برکات زیادی دارد، گفت: خیرین فراوانی هستند که در کشورمان به صورت منسجم و با همدلی فعالیت می‌کنند که از خیرین مدرسه ساز و دانشگاه ساز می توان به عنوان نمونه‌هایی از این بزرگواران نام برد.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای برای جمع آوری اطلاعات جامع خیرین به صورت یک بانک اطلاعاتی گفت: بسیاری از خیرین ایرانی خارج از کشور نمی‌توانند در امور خیریه داخل کشور شرکت کنند و لازم است سریعاً بستر‌های این کار فراهم شود.

در این نشست تعدادی از خیرین و حامیان آموزش عالی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار