مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه رییس مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون است، نه مدیرکل، گفت: در مجامع انتخاباتی، اعضا، کارمندان و مسئولان اداره کل ورزش تنها یک حق رأی دارند و آن هم رأی مدیرکل است.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت ایران به ویژه هم استانی ها، در پاسخ به خبری که چند روز اخیر در شبکه های اجتماعی مبنی بر تذکر ۸ نفر از نمایندگان استان کرمان به وزیر ورزش و جوانان در مورد انجام اقدامات غیرورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در قبال یکسری از هیئت های ورزشی منتشر شده بود، گفت: بنده لازم می دانم، در این زمینه مواردی را به منظور شفاف سازی بیشتر خدمت مردم شریف استان کرمان عرض کنم.

وی افزود: بر اساس قوانین و آیین نامه ها، هر فدراسیونی در استان ها هیئت های ورزشی دارد و این هیئت های ورزشی بر اساس مجمع انتخاباتی که یک آیین نامه مشخصی دارد، انتخاب می شوند.

امیری خراسانی تصریح کرد: در واقع، رییس مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون است، نه مدیرکل و در هیئت ها، دبیر هیئت یک لیست 16 نفره را آماده می کندکه با یک حق رأی رییس فدراسیون و یک حق رأی مدیرکل 18 نفر می شوند.

وی یادآور شد: از اعضا، کارمندان و مسئولان اداره کل در این لیست نهایی 18 نفره فقط یک حق رأی دارند و بر اساس آیین نامه افراد انتخاب می شوند و لیست به اداره کل می آید.

امیری خراسانی بیان داشت: بر اساس آیین نامه، از این لیست، اداره کل حق جابجایی 9 نفر را دارد که خیلی با شجاعت می توانیم بگوییم تاکنون ما هیچ وقت در لیست ها بیش از 4 یا 5 تغییر انجام نداده ایم و آنها هم به حق بوده و با صحبت های انجام شده با دبیر هیئت، افرادی که شایسته تر بوده اند، جایگزین شده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مطلب قابل بیان این است که در مورد لیست پهلوانی و زورخانه ای هیچ تغییری از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان صورت نگرفته و همان لیست، بدون تغییر به فدراسیون فرستاده شده است.

امیری خراسانی افزود: در نهایت لیستی که به تأیید اداره کل می رسد، باید به تأیید فدراسیون هم برسد، چرا که رییس مجمع، رییس فدراسیون است و فدراسیون با توجه به اینکه بانی اصلی آن رشته ی ورزشیست این حق را دارد که روی لیست نظر دهد.

وی تصریح کرد: بعد از تأیید نهایی لیست، تاریخ برگزاری مجمع مقرر می شود، رییس فدراسیون می آید و مجمع برگزار می شود.

امیری خراسانی یادآور شد: از زمان حضور بنده یعنی از اسفند 95 تا اسفند 96 نزدیک به 15 مجمع برگزار شده که خدارو شکر همه ی مجامع با تأیید فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان به خوبی برگزار شده و کسانی که طی این مدت، به عنوان رییس جدید انتخاب شده اند یا به عنوان رییس دور قبل به ریاست خود ادمه دادند، خوشبختانه عملکردهای چشمگیری در سال 96 داشته اند.

وی به حواشی اخیر مربوط به سه هیئت تنیس خاکی، ورزش پهلوانی و زورخانه ای و فوتبال اشاره کرد و گفت: در بحث هیئت تنیس خاکی، تا زمانی که می خواست مجمع برگزار شود، از خود کاندیداها شکایتی در بازرسی کل کشور بر علیه دو تن دیگر از کاندیداها منوط بر بازنشسته بودن صورت گرفت که در این راستا، بازرسی به اداره کل ورزش استان اعلام کرد، این مجمع یا باید لغو شود یا افرادی که علیه آنها شکایت شده، حق شرکت در این مجمع را ندارند.

امیری خراسانی افزود: این مورد به فدراسیون اعلام و پس از هماهنگی های انجام شده، طبق نظر فدراسیون مقرر شد این مجمع بدون حضور این کاندیداها برگزار شود و دبیر فدراسیون به عنوان رییس مجمع به کرمان سفر کردند.

وی تصریح کرد: متأسفانه 8 نفر از اعضایی که می بایست رأی دهند، از کسانی بودند که طرفدار یکی از بازنشسته هایی بودند که بازرسی وی را تأیید نکرده بود، بنابراین با وجودی که دبیر فدراسیون تلفنی با این افراد صحبت کرد، در جلسه حاضر نشدند و این امر به گونه ای مجمع را کنسل کرد.

امیری خراسانی یادآور شد: این موارد، همانجا صورت جلسه شد و این افراد، باید تکلیف نیامدنشان مشخص شود.

وی بیان داشت: نکته ی جالب این است که این مجمع تا 6 ماه قانوناً حق برگزاری دارد، اما اینکه چرا برگزار نمی شود و فدراسیون یک دفعه نظر دیگری پیدا می کند، دلایل مربوط به خودش را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: باید این مشخص شود که این برگزار نشدن مجمع آیا به دلیل دخالت های اداره کل ورزش استان کرمانست یا جلساتیست که پشت پرده با فدراسیون گرفته شده است، در نهایت اینکه منتظر رأی کمیته حکمیت وزارت ورزش و جوانان هستیم.

امیری خراسانی به تلاش های صورت گرفته از سوی این اداره کل برای برگزاری مجمع هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان اشاره کرد و افزود: از زمانی که جواب آخرین استعلام آمد، نامه نگاری ها صورت گرفت و لیستی که دبیر هیئت تأیید کرده و برای ادراه کل فرستاده بود، بدون هیچ تغییری برای فدراسیون ارسال شد.

وی تصریح کرد: روی لیست، خود فدراسیون تغییراتی داد که حتی ما روی این تغییرات، باز درخواست تغییر دادیم اما رییس مجمع اعلام کرد، این لیست نهایی است.

 امیری خراسانی به حواشی مطرح شده در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه فضایی بوجود آمد که گفتند اداره کل ورزش، لیست را تغییر داده است در حالی که به هیچ عنوان این مورد صحت نداشت.

 وی بیان داشت: رییس فدراسیون به یکسری از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در صحن خود مجلس توضیح داد که لیست بر چه اساس، چه اساس نامه و چه قانونی تغییر یافته و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان هیچ دخالتی در این زمینه نداشته است، ولی اینکه چه اصراری وجود دارد که می خواهند نشان دهند اداره کل در این لیست تغییر ایجاد کرده، از نکات جالب قضیه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برگزاری مجمع فوتبال، طی هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: اساس نامه فوتبال با اساس نامه ی بقیه ی هیئت های ورزشی از زمین تا آسمان تفاوت دارد، به عنوان مثال در بقیه ی هیئت ها 18 نفر حق رأی دارند ولی در اساس نامه فوتبال 47 نفر حق رأی دارند.

امیری خراسانی تصریح کرد: بر اساس اساس نامه فوتبال اعضایی که رأی می دهند، کاملاً مشخص هستند به عنوان مثال مدیرعامل باشگاه لیگ یک، وقتی که این فرد مشخص است، هیچ کس نمی تواند فرد دیگری را جایگزین کند.

وی یادآور شد: بر اساس اساس نامه، در برگزاری مجمع، همه ی موارد از سوی خود هیئت جلو می رود و اداره کل فقط نظارت دارد.

امیری خراسانی بیان داشت: در برگزاری مجمع فوتبال استان کرمان، زمانی که رییس فدراسیون آمدند، آقای کاشانی به عنوان ناظر وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند و حتی وی  و آقای تاج بعد از برگزاری از همه ی دست اندرکاران بخاطر اینکه یکی از بهترین و بی حاشیه ترین مجامع فوتبالی در کشور برگزار شد و مورد غیرقانونی نیز مشاهده و گزارش نشد، تشکر کردند.

وی گفت: حتی قبل از شروع مجمع، خود آقای تاج به عنوان رییس مجمع، علنی اعلام کرد هر کسی فکر می کند، موردی غیرقانونی رخ داده، همین الان اعلام کند و گرنه بعد از این، هیچ موردی قابل قبول نیست و حتی بعد از آن هم ما هیچ شکایت و اعتراض مکتوبی نداریم.

 امیری خراسانی افزود: دوستان در وزارت ورزش و جوانان بر مجامع نظارت کامل را دارد، لذا این صحبت ها برای شفاف سازی برای مردم استان کرمان بود که بدانند روند انتخاب رییس هیئت به چه صورت است، اینکه رییس هیئت انتصابی نیست، بلکه انتخابی است.

وی تصریح کرد: اینکه عنوان شده است، نظارتی از سوی وزارت ورزش نیست، دقیقاً مطرح شود کدام هیئت و حتی عنوان هیئت و موارد غیرقانونی رخ داده هم به صورت مکتوب به وزارت ورزش ارسال شود تا وزارت ورزش و جوانان اعلام کند.

امیری خراسانی یادآور شد: در نهایت، بر اساس آیین نامه، اگر اختلاف نظری بین اداره کل ورزش و فدراسیون وجود داشته باشد، در وزارت ورزش و جوانان، معاون ورزش قهرمانی به عنوان یک کمیته حکمیت، بررسی اسناد را بر عهده دارد و در این راستا حکم می دهد و آن حکم لازم الاجراست، پس خوشحال می شویم که بدانیم حقیقت امر کجاست و چه کسانی رفتاری، غیرمسئولانه و غیرورزشی داشته اند.

وی افزود: در نهایت، این اداره کل آماده ی ارائه گزارش رفتار ورزشی و مسئولیت پذیرانه دیگر مسئولان در قبال ورزش و جوانان دیار کریمان به مردم شریف استان کرمان است.

یادآور می شود: پیش از این هشت نفر از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس طی تذکر کتبی به وزیر ورزش و جوانان، دلیل عدم نظارت این وزارتخانه به اقدامات غیرورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در قبال برخی هیئت های ورزشی را جویا شده بودند.

انتهای پیام/ب

شفاف سازی مدیرکل ورزش در خصوص تذکر نمایندگان استان کرمان در مجلس

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار