امروز سه‌شنبه نخستین سفر دریایی با هدف شکستن محاصره رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، از بندر این منطقه آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره از آغاز نخستین سفر دریایی از بندر نوار غزه به خارج از این منطقه، با هدف شکستن محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر این منطقه خبر داد.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد صبح امروز، سه شنبه، نخستین سفر دریایی از بندر نوار غزه به اروپا با هدف شکستن محاصره اعمالی رژیم صهیونیستی بر این منطقه که از 12 سال پیش ادامه داشته است، انجام شد.

یک کشتی تلاش کرد که این محاصره را بشکند. برگزار کنندگان این طرح یک بندر ماهیگیری در غزه را برای ابتکار عمل خود علیه محاصره دریایی غزه از سوی اسرائیل انتخاب کرده اند.

این اقدام همزمان با هشتمین سالگرد حمله نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره ترکیه انجام می شود که در29 مه سال 2010 میلادی به وقوع پیوست و به کشته شدن ده نفر از نیروهای تُرک که برای رفع محاصره غزه آمده بودند، منجر شد. این کشتی نیز با هدف جلب نظر افکار عمومی به پیامد‌های ناشی از محاصره غزه از سوی اسرائیل به حرکت در آمده بود.

صلاح عبد العطی از کمیته سازمان راهپیمایی بزرگ بازگشت در سخنانی خاطر نشان کرد که این کشتی به طور نمادین مسیری را طی خواهد کرد و از محدوده دریایی تعیین شده خارج نخواهد شد. این فقط اقدامی نمادین با هدف جلب توجه است.

شایان ذکر است، این نخستین سفر در نوع خود برای شکستن محاصره نوار غزه به شمار می رود که در آن هیئت عالی شکستن محاصره غزه حضور دارند.

این هیئت اعلام کرده است کشتی حامل بیماران، دانشجویان و دیپلمه‌های بیکار بوده و این سفر بیانگر رؤیای پایان محاصره و ظلم به غزه و خروج این منطقه از انزوا خواهد بود. لازم به ذکر است، چهارشنبه هفته گذشته هواپیماهای رژیم صهیونیستی دو کشتی  را که برای شکستن محاصره نوار غزه در بندری در این منطقه پهلو گرفته بودند، هدف قرار داد.

انتهای پیام/

آغاز نخستین سفر دریایی از غزه پس از گذشت 12 سال محاصره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار