در حالی که پس از تصمیم آمریکا علیه قدس، تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو با واشنگتن را تحریم کرده بود، هاآرتص مدعی دیدار پمپئو با یک مقام فلسطینی پیش از افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس ادعای روزنامه صهیونیستی هاآرتص، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، چند هفته قبل از گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی، با مجید فرج، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار کرده بود.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام فلسطینی نوشت این دیدار محرمانه در واشنگتن و اندکی پیش از آن که مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا سوگند یاد کند، انجام گرفته است. این دیدار در حالی انجام گرفته است که تشکیلات خودگردان فلسطین در پی به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ، گفتگو با دولت وی را تحریم کرده بود با این حال بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، دو طرف به مذاکرات امنیتی ادامه می‌دهند.

آمریکا قرار است پس از بار‌ها تاخیر، راهبرد خود را درباره صلح میان اسرائیل و فلسطینیان تا پایان ژوئن اعلام کند. گفتگو‌های ماه گذشته مجید فرج با پمپئو در چارچوب روابط نزدیک میان این دو صورت گرفت و فرج زمستان گذشته به دیدار رئیس پیشین سازمان سیا از شهر رام‌الله کمک کرد.

دیدار میان این دو مقام اطلاعاتی زمانی انجام گرفت که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیمارستان بستری بود و مسئله سلامت وی در آمریکا و خاورمیانه مورد توجه قرار داشت و آن طور که هاآرتص می‌نویسد می‌تواند به معنای تلاش برای تضمین ثبات پس از خروج احتمالی عباس از صحنه سیاست باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار