۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی به عشایر خراسان جنوبی ابلاغ شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ قوسی مدیرکل امور عشایر استان گفت: این تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد بااختصاص ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به عشایر بازپرداخت ۵ ساله است که تا پایان سال جاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

 وی افزود: متقاضیان باید این تسهیلات را برای افزایش تولید و بهره وری در زمینه پرواربندی و تولید گوشت قرمز، فراوری گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق‌های خرد زنان عشایر هزینه کنند.

 قوسی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات باید زیر ساخت‌ها و امکانات اولیه متناسب و مورد نیاز برای اجرای طرح از جمله جایگاه نگهداری دام مناسب و مورد تأیید کارشناسان دامپروری، زمین زراعی و آب کشاورزی را در اختیار داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات امور عشایر شهرستان‌های محل استقرار و تکمیل فرم تعهد نامه و ارائه طرح خود حداقل در یک صفحه، نام نویسی کنند.

وی  با اشاره به اینکه پارسال ۷۲ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خساران ناشی از خشکسالی ابلاغ و این تسهیلات به ۳۹۶ نفر پرداخت شد گفت:عشایر خراسان جنوبی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ رأس دام، برابر ۳۴ درصد دام سبک استان را پرورش می‌دهند.

 انتهای پیام/ ط آ

۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به عشایر اختصاص یافت.

برچسب ها: عشایر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار