بنا به گزارش هاآرتص، آمریکا پیش از انتقال سفارت این کشور به قدس مبلغ ۱۵۰ هزار دلار به یک شرکت حقوقی وابسته به نتانیاهو پرداخته است.

پرداخت مبلغ قابل توجهی از سوی آمریکا به شرکت حقوقی وابسته به نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد دولت آمریکا مبلغ قابل توجهی را به یک شرکت حقوقی نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در همان ماه انتقال سفارت آمریکا به قدس پرداخت کرده است.

هاآرتص به نقل از وب سایت رسمی دولت آمریکا (بخش مصارف دولت فدرال) گزارش داد آمریکا مبلغ 150 هزار دلار را به شرکت حقوقی شیمرون پرداخت کرده است. پرداخت این مبلغ در ازای خدمات حقوقی این شرکت برای کنسولگری آمریکا در قدس از تاریخ 9 ماه آوریل تا 14 مه امسال بوده است. این دوره مربوط به همان زمانی است که سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس انتقال یافت.

شرکای حاضر در این شرکت حقوقی از نزدیکان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند. یکی از آنها عموزاده‌ نتانیاهو و وکیل شخصی خانوده او و دیگری نیز فرستاده شخصی او در ماموریت‌های دیپلماتیک است. بنا به گزارش هاآرتص، شرکت مذکور به کنسولگری آمریکا در مسائل مربوط به طراحی و ساخت‌ در قدس خدمات ارائه داده است. یکی از اعضای این شرکت پیش از آنکه به عنوان فرستاده نتانیاهو منصوب شود، وعده داده بود که در هیچ یک از موضوعات مربوط به کنسولگری آمریکا در قدس مداخله نداشته باشد. پس از مطرح شدن پرونده فساد مالی موسوم به پرونده 3000 علیه نتانیاهو، هر دو عضو این شرکت حقوقی از مقام‌ دیپلماتیک خود کناره‌گیری کردند.

موشه کاهلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در آن زمان اعلام کرد که او از اختیارات خود برای مستثنا کردن الزامات اعطای مجوز ساخت کنسولگری آمریکا استفاده خواهد کرد. با این حال یکی از دادستان‌های این رژیم از دادستان کل خواست در این مورد شرایط قانونی یکسان را دنبال کند. یک منبع ناشناس در دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در گفتگو با هاآرتص مدعی شد: اعطای چنین مجوزی به شرکت حقوقی مذکور با هماهنگی نخست‌وزیر (نتانیاهو) صورت نگرفته است و دفتر نخست‌وزیری در جریان اقدامات این شرکت در جهت منافع کنسولگری آمریکا نبوده است.

در 14 ماه مه سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی طی یک مراسم رسمی و با حضور مقامات کاخ سفید افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار