بازرسان بهداشت محیط استان زنجان در قالب 10 اکیپ به صورت دو شیفت کاری بر مواد غذایی نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ناصحی مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 10 اکیپ بازرسی بهداشتی در قالب 140 کارشناس بهداشت محیط بر مراکز عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان نظارت می کنند.
وی افزود: بازرسان در ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی در دو شیفت کاری بر کار قنادی و شیرینی‌ فروشی ها، اماکن عمومی، استخرها، مراکز توزیع نذزی، مراکز تهیه وعرضه آش و حلیم و مواد غذایی مشابه و همچنین رستوران‌ها و فست فود‌ها نظارت خواهند کرد .
ناصحی خاطرنشان کرد: در بازدید از مراکز و اماکن 4 مورد تعطیلی، 12 مورد معرفی به مراجع قضایی، 184 مورد صدور اخطاریه بهداشتی و 1145 کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده به دست آمده است.
مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: شهروندان باید به جعبه شیرینی های سنتی از جمله زولبیا و بامیه توجه کنند که بایستی دارای مهر استاندارد و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت باشد، همچنین در مراکز عرضه آش و حلیم بهتر است ظروف گیاهی جایگزین ظروف پلاستیکی شود.
گفتنی است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در توزیع و عرضه مواد غذایی می توانند شکایات خود را با سامانه 190 پیگیری کنند.

انتهای پیام/ ج

140 بازرس بهداشت محیط در ایام ماه مبارک رمضان بر مواد غذایی نظارت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.