21 بازیکن در تاریخ فوتبال که 16 تای انها برزیلی هستند موفق شده اند دو بار قهرمانی جام جهانی را جشن بگیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

۲۱ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

در بیست دوره برگزاری جام جهانی که هزاران بازیکن در آن بازی کرده اند، ۴۲۲ مدال طلا به برندگان این جام زرین به عنوان بازیکن اهدا شده است و از این جمع ۲۱ بازیکن موفق شده اند دو یا بیشتر از دو بار جام جهانی را بالای سر ببرند.

جای تعجب نیست که ۱۶ نفر از این جمع ۲۱ نفره برزیلی باشند چرا که طلایی پوشان ۵ بار فاتح این جام شده اند. ۱۴ بازیکن که در جام جهانی ۱۹۵۸ قهرمان شدند در دوره بعدی و دومین قهرمانی برزیل هم حضور داشتند؛ ستارگانی چون واوا، گارینشا، دیدی، نیلسون سانتوس و ... «پله» تنها بازیکن این جمع ۱۴ نفره بود که ۸ سال بعد در سومین قهرمانی برزیل در سال ۱۹۷۰ هم حضور داشت و در واقع وی تنها بازیکنی است که موفق شده ۳ بار جام جهانی را فتح کند. کافو و رونالدو دو بازیکن آخر برزیلی این جمع هستند که در دو جام جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمان جهان شدند.

۴ بازیکن ایتالیایی هم در دو جام جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ که ایتالیا قهرمان شد حضور داشتند؛ گایدو مازتی(دروازه بان)، ارالدو مونزگلیو (مدافع)، جیووانی فراری (هافبک) و جوزپه مه‌آتزا (فوروارد).

و آخرین بازیکن این جمع ۲۱ نفره کسی نیست جز «دانیل پاسارلا» کاپیتان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۷۸ و بازیکن این تیم در جام جهانی ۱۹۸۶ که فقط روی نیمکت حضور داشت و با 33 سال سن به میدان نرفت!

گفتنی است، اگر اسپانیا و آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ قهرمان شوند تعداد بازیکنان این لیست ۲۱ نفره بیشتر خواهد شد.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
فقط علی دایی
آخرین اخبار