۱۳ درصد جامعه هدف بیمه روستایی و عشایری مازندران تاکنون زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

ابراهیمی مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جامعه هدف این بیمه در استان را ۷۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۲ هزار نفر در مازندران تاکنون زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳ درصد جامعه هدف مازندران زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند، گفت: مازندران رتبه بیستم کشور در این زمینه را دارد.
ابراهیمی افزود: مازندران پارسال با جذب و بیمه کردن ۱۴ هزار نفر رتبه اول کشور در حوزه جذب را کسب کرد.
مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران یکی از چالش‌های بیمه روستایی و عشایری استان را تعداد زیاد کارگزاران و کارگزار بودن دهیاری‌ها اعلام کرد و افزود: برای اصلاح این شیوه تعداد کارگزاران بیمه از ۲۰۴ کارگزار به ۱۰۰ کارگزار کاهش پیدا کرد.
وی گفت: با هماهنگی فرمانداران و بخشداران ، کارگزاران بخش خصوصی معرفی و برای فعالیت انتخاب می‌شوند.
ابراهیمی یکی دیگر از چالش‌ها را ناآگاهی جامعه روستایی و عشایری از مزایایی این بیمه اعلام کرد و گفت: بروشور‌های تبلیغاتی برای معرفی این بیمه تهیه و بزودی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.
مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران با بیان اینکه طرح ده گردشی برای تبلیغ این بیمه در نظر گرفته شده است، افزود: کارگزاران این بیمه موظف هستند هر روز با حضور در یکی از روستا‌ها این بیمه را به روستاییان و متقاضیان معرفی کنند.
ابراهیمی افزود: متقاضیان بیمه روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت سالانه ۲۴۰ هزار تا ۵۴۰ هزار تومان حق بیمه یک سال سابقه بیمه اجتماعی برای خود ایجاد کنند.
وی گفت: حق بیمه افراد در دو قسط نیز قابل پرداخت است.
مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران گفت: همه روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافربر بین‌شهری در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو این صندوق شوند.

ابراهیمی گفت: ۳۸ هزار فرش باف استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند که بنا به دلایلی ۲۰ هزار نفر از این بیمه خارج شدند و بیمه روستایی و عشایری با قبول سابقه این افراد آن‌ها را زیر پوشش خود قرار داده است.
انتهای پیام/ک


بیمه شدن ۸۲ هزار نفر در بیمه روستایی و عشایری

برچسب ها: بیمه ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.