۱۲۷ هکتار از مزارع سویا در مازندران زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی کمک می‌کند تا از خدمات حمایتی بخش کشاورزی بهره‌مند شوند و کشاورزان باید به عنوان یک عادت بپذیرند که هرساله محصولات کشاورزی خود را در بروز حوادث بیمه کنند.

وی با بیان اینکه ۸۸۹ هکتار از مزارع این استان به کشت سویا اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۸۴۰ هکتار به صورت دیم و بقیه هکتار به صورت آبی کشت شد که تاکنون ۱۹۵ هکتار آن سبز شده است.

وی افزود: هزار و ۲۵۷ بهره‌بردار سویاکار در هزار و ۷۱۵ هکتار قرارداد کشت سویا منعقد کردند که هزار و ۶۱۴ هکتار از مزارع به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت سویا انجام شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از سطح کشت سویا سبز شده، ۱۸۱ هکتار مربوط به مزارع دیم و بقیه آبی است، گفت: تاکنون ۱۰۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بذر سویا بین کشاورزان توزیع شد.

عنایتی از انعقاد قرارداد کشت آفتابگردان با ۶۰ بهره‌بردار در ۱۱۹ هکتار از مزارع مازندران (۱۰۷ هکتار به صورت دیم و بقیه دیم) خبر داد و گفت: تاکنون ۹۷ هکتار آفتابگردان (۸۵ هکتار دیم و ۱۲ هکتار آبی) کشت شده است.

وی افزود: ۴۹ هکتار از زمین‌های آفتابگردان (۴۳ هکتار و بقیه آبی) سبز شده و سویاکاران این استان ۹۰۹ کیلوگرم بذر برای کشت این محصول مصرف کرده اند.
انتهای پیام/آ

کشت سویا در بیش از ۸۰۰ هکتار مزارع مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.