رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خزانه‌گیری ۶۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از شالیزار‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ابراهیم قربان‌نژاد رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۶۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون خزانه‌گیری و ۳۰ هزار و ۱۵۵ هکتار عملیات بذرپاشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی و کاهش دما در استان سبب تاخیر در عملیات بذرپاشی می‌شود، افزود: ۱۳۸ هزار و ۲۸۱ هکتار از زمین‌های شالیزاری استان با احتساب کشت دوم شخم و شیار شد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کارگزاران شهرستان‌ها حدود ۴۵۶ تن انواع بذور گواهی شده شامل فجر، شیرودی، ندا و طارم هاشمی تاکنون خریداری کردند و به شهرستان‌ها حمل شد.

قربان‌نژاد افزود: مراکز خدمات این بذر‌های گواهی شده را بر اساس حواله صادره بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۴۵۰ هکتار از شالیزار‌های استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۳۳۱ نمونه خاک‌برداری برای توصیه کودی به آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی ارسال شده است.

قربان‌نژاد افزود: با توجه به آغاز خرید توافقی از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی قیمت برنج با اندکی تغییر نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته است.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اساس گزارش مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی قیمت برنج ارقام محلی ۹ هزار و ۸۸۰ تومان، بینام ۹ هزار و ۶۷۷ تومان، شیرودی ۵ هزار و ۳۰۰ تومان، ندا ۵ هزار و ۵۵۰ تومان، فجر ۷ هزار و ۱۸۸ تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز خرید در شهرستان‌های نکا، بابل، فریدونکنار و آمل آماده خرید برنج پرمحصول و محلی از کشاورزان هستند، افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج سفید پارسال از سوی کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شده است.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اساس گزارش شرکت غله و خدمات بازرگانی همه مطالبات کشاورزان در مرحله اول به حساب کشاورزان واریز شد.

انتهای پیام/آ

خزانه گیری زمین‌های شالیزاری در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.