رئیس سازمان زندان های کشور یک میلیارد ریال به انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان کمک کرد.

کمک میلیاردی مدیرکل سازمان زندان های کشور در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور در مراسم اهدا کارخانه گلاب گیری به انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان گفت: 40درصد زندانیان زن در کشور هیچ ملاقات کننده ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در استان کرمان 6درصد و در کشور 2درصد جمعیت کیفری کشور را زنان تشکیل می دهند اظهار داشت: متاسفانه یکی از آسیب های بزرگ با زنان زندانی  ملاقات نکردن خانواده های آنان با آنها به هر دلیلی است.

جهانگیر با بیان اینکه اگر چه حبس افرادی که جامعه راناامن کردند کمک خوبی برای احیا امنیت است، تصریح کرد:این اتفاق اما معضلات خاص خود را دارد که یکی از مشکلات بروز مشکل برای خود زندانی وبعد خانواده آنها است.

وی افزود: در محیط زندان بدلیل شرایط جدید، ارتباط وانسجام خانوادگی از دست می رود وشرایط و نقش هایی که بیرون از زندان دارد از بین می رود که از جمله نقش پدری و همسری و مدیریت در خانه است که انسان به واسطه آمدن به زندان از دست می دهد.

رئیس سازمان زندان های کشور گفت: از دست دادن نقش ها استمرار بزهکاری را ممکن است به دنبال داشته باشد در نتیجه مجازات های جایگزین در دنیا مطرح شده است.

جهانگیر با بیان اینکه باید تلاش کنیم از جمیع کیفری مان بکاهیم گفت: قانون گذار و رهبر نیز به کاهش جمعیت کیفری تاکیدکرده وایشان گفتند؛ باید تلاش کنیم جمعیت کیفری در جامعه اسلامی کاهش یابد.

وی همچنین با اشاره به وضعت خانواده زندانیان بعد از زندانی شدن سرپرست گفت: خانواده با گرفتار شدن سرپرست گرفتاری مضاعفی پیدا می کنند اولا این افراد با نگاه های سنگین اجتماعی روبرو می شوند از یک سو کار وتحصیل فرزندان با مشکل روبرو می شود در نتیجه با مهاجرت وبیکار شدن ورها سازی کاراعضای خانواده زمینه افسردگی خانواده وحتی بزهکاری آنان را فراهم کند.

رئیس  سازمان زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور تصریح کرد: تلاش شود خانواده زندانیان از بابت نبود همسر وسرپرست ضربه نخورند .

جهانگیر اظهار کرد:باید بدانیم اگر کسی در همسایگی ما سرپرست شان در کنارشان نباشد ممکن است آسیب اجتماعی دامن ما وفرزندان ما را نیز بگیرد در نتیجه به عنوان نقش اجتماعی واسلامی به این خانواده ها توجه ویژه ای شود.

با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه یک روز ملی برای حمایت از زندانی وخانواده زندانیان مطرح شد که 5خرداد به این مناسب نام گذاری شد.

وی اظهارکرد: باید اولا این مسئله حمایت از خانواده زندانی را به عنوان فرهنگ بپذیریم وخانواده زندانی بی شائبه حمایت شود تا آسیب روحی و روانی نبینند.

جهانگیر با بیان اینکه هرکجا مردم حضور پیدا کردند صحنه های زیبایی آفریدند افزود: مردم بزرگ ترین مشارکت را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند.

وی با بیان اینکه حضور مردم می تواند مشکلات بزرگی را حل کند،گفت: باید دست نیاز را به سمت مردم دراز کنیم زیرا کمک خیران از آسیب به خانواه زندانی وکاهش آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند .

وی از جمله مهم ترین اثرات کمک به خانواده نیازمند وزندانیان را نشاط اجتماعی دانست وگفت : قطعا بازخورد این مسئله به خودما برمی گردد.

رئیس سازمان  زندان ها و اقدامات تامینی وتربیتی کشور اظهار داشت: برای اینکه در این ماه بزرگ به خدا نزدیک کنیم یکی از راه ها خدمت به خلق خداست که شرایطی را فراهم می کند بسیاری مشکلات به واسطه ان حل می شود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه 80درصد کسانی به زندان می افتند از خانواده های فقیر بودندبیان کرد: در این صورت با زندانی شدن سرپرست خانواده دچار مشکلات جدی تروفقر بیشترخانواده می شود.

وی تاکید کرد: اولین جرم در استان کرمان در ارتباط با مواد مخدر است که بخش زیادی از آمار زندانیان را به خود اختصاص می دهد.

انتهای پیام/س

صحبت های رئیس زندان ها و اقدامات تامینی وتربیتی کشور در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار