معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: خروجی پرونده های دادگستری استان کرمان در سال 96 نسبت به سال ماقبل آن 16 درصد افزایش یافته است.

افزایش 16 درصدی خروجی پرونده های دادگستری استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان در نشست با دبیران شورای های حل اختلاف کرمان که راستای افزایش میزان ابلاغ الکترونیک برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف سامانه ابلاغ الکترونیک، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی است. و همچنین احترام به حریم خصوصی افراد است؛ در گذشته مامور ابلاغ برای ارائه اوراق به منزل اشخاص مراجعه می‌کرد و اگر فرد در منزل نبود ابلاغ را الصاق می کرد که این امر مشکلاتی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها از مزایایی دیگر ابلاغ الکترونیک می باشد.

این مقام قضائی اظهار داشت: در سال 95 بیش از 476 هزار پرونده در دادگستری استان کرمان رسیدگی شده که این میزان در سال 96 بیش از 553 هزار پرونده می باشد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان خروجی پرونده در حوزه های قضائی استان، متعلق به حوزه قضائی بخش شهداد با 88 افزایش نسبت به سال قبل می باشد.

این مقام قضائی اظهار داشت: ورودی پرونده های دادگستری شهرستان بم و عنبرآباد نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است .

وی گفت: موجودی اخر سال حوزه قضائی شهرستان راور نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: موجودی پرونده دادگاه تجدیدنظر استان در پایان سال 96 نسبت به ابتدا سال 18 درصد کاهش یافته است.

خالقی خاطر نشان ساخت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری استان کرمان 24 روز کاهش داشته است.

وی ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری استان در سال 95، 118 روز بوده است که این میزان در سال 96 با تلاش مضاعف قضات و کارکنان اداری استان به 94 روز کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/س

کاهش 18 درصدی موجودی پرونده های دادگاه تجدیدنظر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار