برای اولین بار در کشور برگزاری جلسات و رسیدگی به پرونده های تجدید نظر متهمان زندانی سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس در دادگستری استان در حال برگزاری است.

آزادی جمع قابل توجهی از زندانیان استان کرمان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس رئیس کل دادگستریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان گفت: تاکنون 70 جلسه رسیدگی به پرونده متهمان از طریق ویدئو کنفرانس در استان برگزار شده است.

 موحد در حاشیه جلسه رسیدگی به مشکلات زندانیان که به صورت ویدئو کنفرانس با زندان های سراسر استان برگزار گردید،اظهار داشت:یکی از برنامه هایی که استان کرمان در سطح قوه قضائیه پیشگام است بحث برگزاری جلسات محاکمات به صورت الکترونیکی است که کمک شایان توجه ای در جهت تسریع در امر رسیدگی به پرونده ها داشته است.

وی عنوان کرد:با توجه به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور می باشد بسیاری از جلسات با روساء ودادستان های استان وهمچنین جلسات آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد که کمک قابل توجی در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت مسئولان قضائی و کارمندان کرده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان داشت:مسئولان عالی قضائی استان هر هفته به طور مستقیم با مدیران ارشد اداره کل زندان های استان وبا مددجویان زندانی ارتباط ویدئو کنفرانسی برقرار می نمایند و به مشکلات مددجویان رسیدگی می شود وتاکنون جمع قابل توجهی از زندانیان از این طریق آزاد شده اند.

وی هدف اصلی از برگزاری این جلسات را رسیدگی سریع تر به پرونده ها و جلوگیری از هزینه ها و خطرهاي ایاب و ذهاب متهمان به مرکز استان بیان کرد.

شایان ذکر است در جلسه اخیر برگزار شده با پیگیری رئیس کل دادگستری استان کرمان 2مددجو از زندان های استان آزاد شده اند.

انتهای پیام/س

 

محاکمات الکترونیکی، تسریع در امر رسیدگی به پرونده های قضائی را به ارمغان آورده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.