امام‌جمعه پلدختر گفت: بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه مسئولان و نقشه راه تیم مذاکره کننده در ادامه برجام است که باید عزت ملت و نظام در آن حفظ شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام محمد سوری امام‌جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولان بدانند که اروپایی‌ها نیز قابل اعتماد نیستند و باید در قرارداد‌ها شرط و شروط و تضمین‌های محکم داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: مشکل آمریکا، نیروگاه هسته‌ای و سلاح‌های کشور ایران نیست که اگر در این مورد کنار بیاییم، بهانه دیگرمی‌گیرد هدف آن‌ها براندازی نظام است، زیرا در مقابل نظام سلطه ایستاده است.

امام‌جمعه پلدختر گفت: سه کشور اروپایی در بدعهدی و بی‌صداقتی سابقه دارند و از اوایل دهه ۸۰ بدعهد‌های خود را نشان داده‌اند، بنابراین شرط هرگونه ورود به مذاکره با اروپا گرفتن تضمین‌های قطعی و عینی است، زیرا اروپا باید ثابت کند بدعهدی وبی‌صداقتی مذاکرات گذشته را نخواهد داشت و با تحریم‌های آمریکا مقابله می‌کند.

وی افزود: مسئولان اقتصاد مقاومتی را با نگاه به درون و با مدیریت صحیح و به صورت جدی دنبال و پیگیری کنند که بسیاری از تحریم‌ها از راه اتکا به منابع عظیم داخلی از بین می‌رود.

سوری به دیدارمسئولان و کارگزاران با مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار معظم له فرمودند: با اروپا دعوا نداریم، اما به این اتحادیه بی‌اعتمادیم و این سه کشور در حساس‌ترین موارد نشان دادند که با آمریکا همراه هستند و حل مسائل کشور را به برجام و مسائل خارجی که از اختیارمان خارج است گره نزنیم.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری ایران از مؤلفه‌های قدرت خود دست برنمی‌دارد و درباره مسائلی، چون ابزار‌های دفاعی و نفوذ منطقه‌ای مذاکره نخواهد کرد و انعطاف در برابر دشمن او را گستاخ‌تر می‌کند و این ایستادگی در مقابل آمریکا باعث عقب نشاندن او می‌شود.

امام‌جمعه پلدختر گفت: ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل داشته باشد، زیرا این کشور به تعهدات خود پایبند نیست و درصدد گرفتن مؤلفه‌های قدرت ایران و براندازی نظام اسلامی است.

وی به هفتم خرداد سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ در ایران شکل گرفت که پس از آن مردم حق انتخاب پیداکردند که در سرنوشت خویش دخیل باشند.

سوری خاطرنشان کرد: در رژیم ستم‌شاهی مجلس سنا و مجلس شورای ملی وجود داشت، اما مظهر اراده مردم نبود و مردم نه در انتخاب نمایندگان نقشی داشتند و نه مصوبات آن‌ها در چهارچوب اصول و موازین شرع مقدس بود.

وی افزود: مجلس نقش نظارتی دارند و از مطالبات اصلی امام از مجلس، رسیدگی به حال مستضعفان و مستمندان کشور بود یعنی فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند و در هر تصمیمی آن‌ها را مدنظرداشته باشند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: نمایندگان باید باتمام قدرت در برابر استکبار بایستند و از هیچ قدرتی غیر از قدرت خداوند قادر نهراسید و جز به مصالح کشور به چیزی دیگر فکر نکنند.

وی افزود: مجلس در نگاه اکثریت قاطع مردم ایران که صاحبان اصلی انقلاب‌اند برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی و درجامعه اسلامی ایران است و وظیفه وضع قوانین را برعهده دارد و در هیچ زمانی نمی‌تواند از دایره احکام اسلامی خارج شود.

سوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۱۶ خردادماه سال ۹۵ نمایندگان را به انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن توصیه فرمودند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید ضمن دمیدن روح آرامش درکشور، انقلابی باشد و در قانون‌گذاری انقلابی عمل کند و به مواضع خصمانه و مغرضانه آمریکاواکنش نشان دهد و در مقابل سیاست‌های استکبارایستادگی کند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ جایگاه و هیبت واقعی مجلس تأکید کردند و حصول آن را به نوع عمل‌کرد خود نمایندگان مرتبط دانستند و از آن‌ها خواستند نسبت به اقتصاد مقاومتی همت و تلاش کنند.

وی افزود: معظم له فرمودند: دشمن دنبال این است که از راه اقتصاد ضربه بزند و همچنین حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی از اولویت‌های مجلس است.

سوری خاطرنشان کرد: اکنون باگذشت بیش از دو سال از عمر مجلس دهم به نظر می‌رسد که هنوز مطالبات رهبری از این مجلس باقی مانده و مطالبات رهبری همان مطالبان واقعی مردم است که نمایندگان مجلس باید آن‌ها را پی گیری کنند.

امام‌جمعه پلدختر به وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرد وگفت: اولین بانویی که به دعوت پیامبر (ص) پاسخ گفت و از همان نخستین روز‌های قبول آن را پذیرفت و تاآخرین لحظات عمر خویش، خالصانه و عاشقانه و باتمام هستی و دارایی خود پیامبرخدا را در زندگی شخصی و در عرصه انجام رسالت یاری نمود.

وی افزود: آن بانوی بزرگوار تأثیر بسیار زیادی در زندگی رسول خدا (ص) و نیز حوادث تاریخی اسلام به ویژه درسال‌های آغازین سخت و دشوار شروع رسالت داشت، به همین دلیل نقش و جایگاه والا و مؤثری در اسلام دارد.

سوری با تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) خاطرنشان کرد افزود: این بانوی بزرگ اسلام مادرگرامی حضرت فاطمه (س) و از زنان برگزیده خداوندمحسوب می‌شود که در تاریخ صدر اسلام در کنار پیامبر گرامی ایستاد و دین اسلام را یاری کرد.

وی به فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و هفته اکرام ایتام و نیازمندان اشاره کرد و افزود: کمک به ایتام و نیازمندان سیره و روش امام حسن مجتبی (ع) بود که آن را همواره در دستور کار خود داشتند.

امام‌جمعه پلدختر با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: باپیروی ازخصلت بارزکرامت و بخشندگی این امام همام، به ویژه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای یاری رساندن به ایتام و مستمندان ماه پر خیر و برکتی است و باید در این ماه به نیازمندان بیشتر کمک کنیم.

وی افزود: حزب الله لبنان نگین منطقه است که بر اثر رشادت‌ها و فداکاری‌های بی شمارفرزندان غیور اسلام در جنبش حزب الله لبنان، جنوب این کشورکه از سال ۱۳۶۱ هجری شمسی در اشغال ارتش نژادپرست اسرائیل قرار داشت از یوغ صهیونیست‌ها آزاد شد.

سوری خاطرنشان کرد: مزدوران اسرائیلی باذلت این منطقه را رها کردند و این نخستین باری بود که رَژیم صهیونیستی چنین شکستی رااز مسلمانان متحمل می‌شد پس از این پیروزی، مردم لبنان، فارغ از هر دین و مذهبی به جشن و سرور پرداختند و به رزمندگان حزب الله به دیده قهرمان ملی نگریستند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: از نتایج این پیروزی، انتفاضه مسجدالاقصی است که در آن مجاهدان فلسطینی به پیروی از حزب الله لبنان به مقابله جدی بااشغالگران پرداختند و حزب الله سپری در برابر دشمنان دین و ملی مردم لبنان و افتخار تشیع و لبنان و خاری در چشم دشمنان دین و انسانیت است.

انتهای پیام/م

عزت ملت و نظام در برجام حفظ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.