شمار اتباع انگلیسی که در سال ۲۰۱۷ ملیت آلمانی دریافت کرده‌اند، ۱۶۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد شمار اتباع انگلیسی که سال ۲۰۱۷ ملیت آلمانی دریافت کردند موضوعی که در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) تشدید شده است، ۱۶۲ درصد افزایش یافته است.  

 حدود ۷۵۰۰ انگلیسی سال گذشته در آلمان موفق به دریافت حق شهروندی شدند. سال گذشته نیز این رقم رشد ۳۶۱ درصدی داشت. در مجموع در دو سال گذشته ۱۰۴۰۰ انگلیسی از آلمان تقاضای حق اقامت و شهروندی کردند.

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد "کاملاً آشکار است که این موضوع به برکسیت مربوط می‌شود. پس از ترکیه‌ای‌ها که در سال ۲۰۱۷، ۱۵ هزار نفر متقاضی دریافت اقامت و حق شهروندی در آلمان بودند، انگلیسی‌ها در رده دوم قرار دارند".  

اکنون که تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یعنی ۲۹ مارس ۲۰۱۹، یک سال مانده است، بسیاری از مردم این کشور نگرانند که دیگر نتوانند از حق زندگی و کار در آلمان بهره‌مند شوند.

مردم انگلیس برای دریافت حق شهروندی در آلمان، لازم است هشت سال در این کشور زندگی کنند. با اینکه انگلیس عضو اتحادیه اروپاست و مردم این کشور می‌توانند تابعیت دوگانه داشته باشند، اما بررسی درخواست‌ها زمان بر است و بیش از شش ماه طول می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار