مجلس اعیان انگلیس هشدار داد خروج این کشور از اتحادیه اروپا از نفوذ آن در زمینه امنیتی-دفاعی در سراسر جهان می‌کاهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، مجلس اعیان انگلیس در گزارشی اعلام کرد برکسیت (خروج از اتحادیه اروپا) نقش این کشور را در عملیات‌ امنیتی-دفاعی جهانی تضعیف می‌کند.

گزارش مجلس اعیان انگلیس هشدار می‌دهد اگر این کشور از اتحادیه اروپا خارج شود، نفوذ خود را در سیاست‌های امنیتی-دفاعی مشترک از دست خواهد داد.

در این گزارش نوشته شد: شاید انگلیس بتواند همچنان به مشارکت خود در ماموریت‌ها ادامه دهد، اما دیگر نفوذ حاضر خود را در توسعه، برنامه‌ریزی و رهبری عملیات‌ها نخواهد داشت.

«بارونس ورما»، یک عضو پارلمان انگلیس گفت: «سیاست امنیتی-دفاعی مشترک اتحادیه اروپا کمک‌های چشمگیری به سیاست خارجی انگلیس کرده و از مزایای همکاری انگلیس بهره‌مند شده است.»

او در ادامه افزود: «بر اساس شیوه کنونی برای مشارکت کشورهای ثالث، انگلیس نفوذ خود را در ماموریت‌ها و عملیات‌های سیاست امنیتی-دفاعی مشترک اتحادیه اروپا از دست خواهد داد.»

انگلیس هم اکنون نیز متهم شده امنیت اتحادیه اروپا را در خطر قرار داده است، زیرا برکسیت به معنای خروج از یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا) است.

همچنین بر اساس این گزارش، انگلیس به سرمایه‌گذاری‌ چشمگیر منابع خود در بروکسل و سراسر کشورهای عضو اتحادیه نیاز دارد تا بتواند از بیرون ساختار اتحادیه اروپا همچنان نفوذ خود را حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار