به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ؛قدرتالله سیفپناهی سرپرست اداره ممیزی املاک شهرداری سنندجگفت: مدیریت شهری برای برنامهریزیهای اصولی در حوزههای مختلف نیازمند داشتن اطلاعات کامل، جامع و به روز است.
وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای شناسایی املاک و کاربریهای موجود سطح شهر برای ایجاد بانک اطلاعاتی منظم اجرای طرح ممیزی املاک است.
وی گفت: هدف از اجرای طرح ممیزی املاک در سطح شهرها ثبت و نگهداری سوابق املاک، ایجاد بستر مناسب در راستای تسریع درامورات مدیریت شهری، دستیابی آسان به اطلاعات عوارض نوسازی، گزارشگیری سریع و دقیق از مشخصات املاک با کاربرهای مختلف، تهیه نمودارهای آماری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها است.
سیفپناهی عنوان کرد: با هدف برداشت اطلاعات املاک سطح شهر اجرای طرح ممیزی املاک از سال 92در سطح شهر آغاز شد.
وی اعلام کرد: از ابتدای شروع اجرای طرح ممیزی املاک تاکنون اطلاعات بیش از 45 هزار پلاک درقالب 54 هزار پرونده در سطح شهر جمعآوری، ثبت و به شهرداری مناطق ارسال شده است.
سیفپناهی افزود: طرح ممیزی املاک در نواحی منفصل شهری ننله، نایسر و منطقه دو سنندج اجرا شده و عملیات اجرای این طرح در ناحیه منفصل حسن آباد در حال اجرا است.
سرپرست اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج ازآغاز اجرای طرح ممیزی املاک در سطح منطقه سه سنندج خبر داد وگفت :شهروندان باید اطلاعات لازم در خصوص واحدهای تجاری و مسکونی در اختیار داشته باشند تاهنگام مراجعه کارشناسان ممیزی بتوانند به سوالات آنها پاسخ دهند.
سیفپناهی به ساکنان منطقه سه سنندج توصیه کرد: در هنگام مراجعه ماموران اجرای طرح ممیزی مدارکی نظیر سند مالکیت، فیش آب، برق و گاز، پروانه ساختمانی، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجرا کنندگان طرح قرار دهند.
انتهای پیام/ د م