رئیس دایره انتخابات عراق اعلام کرد هیچ توجیهی برای شمارش دوباره آراء به صورت دستی وجود ندارد.

آراء انتخابات عراق مجدداً شمارش نمی‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، ریاض البدران، رئیس دایره انتخابات در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق ضمن تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای شمارش دوباره آراء به صورت دستی وجود ندارد، اعلام کرد: کارمندان حوزه انتخاباتی کرکوک از سوی برخی مراجع سیاسی ناشناخته به مرگ تهدید شده اند.

ریاض البدران تاکید کرد: هیچ توجیهی برای شمارش دوباره برگه های آراء به صورت دستی وجود ندارد. بدران در یک کنفرانس مطبوعاتی به وجود دو هزار صندوق رای اشاره کرد که با حضور نمایندگان و ناظران گروه های سیاسی مورد بررسی و شمارش قرار می گیرد.

ریاض البدران در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: «ما به عنوان یک نهاد، بر اساس چارچوب های قانونی و اجرایی عمل می کنیم. قانون انتخابات، کمیساریای انتخابات را ملزم کرده است که شمارش آراء از طریق دستگاه هایی شمارش آرایی صورت بگیرد که از آنها در این انتخابات استفاده کردیم.»

وی گفت: «تاکنون هیچ توجیهی وجود نداشته است که کمیسیون انتخابات را متقاعد کند، شمارش آراء را به صورت دستی انجام دهد و فرآیند انتخابات را دچار مشکلی جدید و فرآیند اعلام نتایج را متوقف کند. این اقدام بر نتایج انتخابات و امور سیاسی عراق اثر منفی بر جای خواهد گذارد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «در حال حاضر، دو هزار مرکز در بغداد وجود دارد که می توانید به آنجا بروید و شاهد آن باشید که نتایج به دست آمده بر اساس شمارش دستگاه ها با آرای داخل صندوق مطابقت دارد. همچنین می توانید، ملاحظه کنید که چطور ناظران احزاب سیاسی، آمار خود را بر اساس صحت اطلاعات دستگاه ارائه می دهند.»

ریاض البدران همچنین از تحت فشار قرار داده شدن کارمندان کمیسیون انتخابات در برخی مراکز کرکوک از سوی برخی مراجع سیاسی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار