رفیعی گفت: هنوز با کسی روبرو نشدم که بگوید برداشت‌هایم از اشعار حافظ و مولانا صحیح است یا نه؛ برای همین دوست دارم اهل فن درباره اشعارم نظر بدهند.

پوریا رفیعی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: کتاب جدیدم با عنوان «دیدار دوست» 46 غزلم را دربر می‌گیرد. این کتاب در حدود 56 صفحه و از سوی نشر داستان منتشر شده است.

وی درباره درونمایه این اشعار بیان کرد: در این اشعار هم تجربیات شخصی و هم موضوعات عرفان اسلامی و داستان های اساطیری ایران  را ذکر کرده ام. یکسری اتفاقات در زندگی شخصی من افتاد که تجربیات مثبت و منفی را برای من رقم زد و حاصلش تفکراتی شد که اکنون در این اشعار گنجانده شده است.

این شاعر با اشاره به ذکر تجربیات شخصی خودش به عنوان تفاوت کتاب « دیدار دوست » با دیگر آثار منتشر شده  در قالب غزل کلاسیک بیان کرد: ادبیات کلاسیک یک مقدار در فضای شعر غریبه مانده است شاعران در کتاب های جدید بیشتر به شعر نو و سپید گرایش دارند.

رفیعی ادامه داد: تقریبا ده سالی است که مطالعاتی در زمینه عرفان اسلامی و اساطیر ایرانی دارم.این ها باعث شد وقتی جرقه ای برای نوشتن شعر به ذهنم بیاید داستان های  اساطیر ایرانی و عرفان اسلامی در غزلم جاری شود.در شعر های کتاب دیدار دوست اساطیر و عرفان بهم پیوند می خورد.در ابتدا قصد چاپ کتاب دیدار دوست را نداشتم؛ چون هیچ وقت در فضای شعر خوانی قرار نگرفته بودم و شعرهایم نقد نشده بود. شعرهایم با لطف دوستانم در انتشارات داستان بررسی اولیه شد بازخوردهای اولیه خوبی از شعرهایم گرفتم

وی با اشاره به اینکه دوست دارم شعرهایم در کتاب دیدار دوست خوانده شود و اهل فن نظرشان را درباره اشعارم بگویند. بیان کرد: من دانشجوی دکترای شیمی هستم و رشته تحصیلی ام ادبیات نبود. با کسی هم روبرو نشده ام که بگوید برداشت هایم از اشعار حافظ و مولانا صحیح است یا نه. امیدوارم کتابم به وسیله دو سه نفر اهل فن دیده شود و به دست بزرگان شعر برسد تا کتابم را بررسی کنند.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تازه های نشر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار