امیرزاده گفت: در نمایشگاه سی و یکم نسبت به دوره گذشته، رشد ۱۰ درصدی فروش را شاهد بودیم.

افزایش ۱۰ درصدی فروش در نمایشگاه کتاب/ محرومیت ۹۵ ناشر از حضور در دوره بعدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایون امیرزاده، رئیس کمیته تخلفات سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره تازه ترین آمار تخلفات در نمایشگاه گفت: تا روز نهم نمايشگاه كتاب، ٣٧١ گزارش تخلف به دست ما رسید که ٢٤١ رای بر مبنای آن صادر شد و در نهايت ٩٥ ناشر متخلف از حضور در نمايشگاه سال بعد محروم شدند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره تخلفات پیرامون نقد کردن بن‌ها نیز گفت: ما در نقد کردن بن‌های کتاب به فراوانی تخلف فروش سایر کتاب ناشران نیز دچار هستیم، از یک طرف افرادی می‌خواهند از حداقل امکانات که در اختیار دارند بیشترین سود را ببرند بنابراین به این تخلف رو می‌آورند. ما به مدل‌هایی برای سال آینده فکر می‌کنیم که وضعیت مشکل یارانه‌ها را به حداقل برسانیم. امسال با مذاکرات موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و ثبت احوال موفق شدیم ، بن کارت 35 هزار نفر را در کارت‌های اعتباری شان شارژ کنیم. در این مورد حتی یک مورد هم تخلف ثبت نشد. برای سال آینده می‌توانیم به روش‌های موازی این بیاندیشیم.

امیرزاده تاکید کرد: امسال رسانه ها به کمک نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمدند و در تبلیغ آن موثر بودند. هیئت رسیدگی به تخلفات در این مدت، گزارش های مختلفی را بررسی کرد. به هر حال برخورد با متخلفان ضرورت و اهدافی دارد. شکل گیری برخی تخلفات در نمایشگاه کتاب، سر ریز مشکلات نشر است.

وی افزود: مشکلاتی چون بحث قاچاق کتاب و افست را در عرصه نشر کشور داریم. بستر این تخلفات در نمایشگاه کتاب تهران نیست و در طول سال با کمبود کتابفروشی و بازار پخش مواجه هستیم. بخشی از این مشکلات در نمایشگاه کتاب تهران سرریز می شود و در نمایشگاه خود را نشان می دهد.

امیرزاده همچنین درباره، آمار فروش نمایشگاه تا ظهر امروز (شنبه 22 اردیبهشت) گفت: آمارها نشان می‌دهد ٨٩ میلیارد تومان فروش درون‌شبکه بانک صورت گرفته و اگر فروش خارج شبکه نیز را نیز به این رقم بیفزاییم، این نمایشگاه، حدود ١٣٠ میلیارد تومان فروش داشته است.

به گفته وی، در نمایشگاه سی و یکم نسبت به دوره گذشته، رشد 10 درصدی فروش را شاهدیم؛ این آمار نشان می‌دهد تراکنش‌ها هم ١٦ درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام/

تازه ترین آمار فروش کتاب در نمایشگاه تا پایان امروز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.