رئیس گروه نظارت بر طرح‌های مهندسی رودخانه کشور، گفت:برای لایروبی رودخانه‌های شمالی نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

لایروبی رودخانه‌های شمالی نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارفرشید فیض‌الهی رئیس گروه نظارت بر طرح‌های مهندسی رودخانه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه عمده رودخانه‌های مهم در شمال کشور قرار دارد، اظهار کرد: در استان های شمالی کشور بیش از ۱۱۰۰ رشته رودخانه به طولی معادل ۱۳۵۰۰۰ کیلیومتر در جریان است که از این میزان رودخانه ۱۷۰ رشته آن با طول ۵۸۰۰ کیلومتر به دریای خزر ریخته می‌شود.

رئیس گروه نظارت بر طرح‌های مهندسی رودخانه‌ کشور با اشاره به رودخانه‌های مهم در استان‌های شمالی کشور، تصریح کرد: از مهمترین رودخانه‌های استان‌های شمالی می‌توان به سپیدرود، هراز، تجن، نکارود اشاره کرد که سهم عمده‌ای از آب‌های سطحی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تبعات منفی زیادی دارد، تأکید کرد: برداشت‌های غیر اصولی مصالح رودخانه‌ای و ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در تقاطع رودخانه‌ها با توجه به حساسیت رودخانه‌های شمالی از نظر فرسایش پذیری، می‌تواند تبعات منفی‌ای را در زمان سیلاب به همراه داشته باشد.

فیض‌الهی در پایان با اشاره به بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای لایروبی رودخانه‌ها، گفت: حدود ۱۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های شمالی نیاز به لایروبی دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن انجام شده است و در صورت تأمین منابع مالی این طرح به طور کامل انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ساخت وساز در حریم رودخانه تبعات منفی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار