فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از 6 هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال کشف شده که نسبت به مدت مشابه تقریباً 2.5 برابر افزایش داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز در مراسم رونمایی از کشفیات کالای قاچاق و مواد مخدر در قرارگاه عملیاتی «اقدام و عمل» اظهار کرد: نیروی انتظامی با توانمندی‌های موجود به دنبال ارتقای نظم و امنیت عمومی است.

وی با اشاره به راهبردهای مشخص شده  توسط نیروی انتظامی افزود: در استان اصفهان 3 راهبرد و 12 اولویت تعریف شده و یکی از آن‌ها قاچاق کالاست.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان با توجه به اولویت قرارگرفتن مبارزه با کالای قاچاق گفت: اولویت دیگر مبارزه با مواد مخدراست که باید با این ابر آسیب با جدیت مقابله شود و اولویت دیگر پیشگیری از سرقت و کشف جرم است.

وی با تحقق این 3اولویت درقالب عملیات مرصاد2 خاطرنشان کرد: امسال 12 مرصاد تعریف شده است که مرصاد 2 عملیاتی شد. در حوزه قاچاق کالا با تجهیز حدود 80 تیم عملیاتی تمام ورودی‌های استان مورد رصد قرار گرفت و بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون تومان کشفیات داشته است که توفیق بزرگی است.

معصوم‌بیگی اذعان داشت: تقریباً 42 خودرو نیز توقیف شده‌اند و بالغ بر 70 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند؛ در این طرح نزدیک به 2 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز شناسایی و برخورد شد؛ همچنین هزار نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: بیش از 6 هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال کشف شده که نسبت به مدت مشابه تقریباً 2.5 برابر افزایش داشته است که پیام مهمی دارد و هوشیاری بیشتر خانواده‌ها را می‌طلبد.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان بیان داشت: طی دو ماه اخیر پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

وی از استفاده  2 نوع تجهیزات جدید در مأموریت انتظامی استان اصفهان در سال 97خبر داد و اضافه کرد: دوربین البسه که امروز افتتاح شد و تعدادی از مأمورین عملیاتی از آن استفاده خواهند کرد،در  مرحله بعد تا پایان سال دنبال خواهیم کرد تا همه مأموران عملیاتی از این مورد استفاده کنند.

معصوم‌بیگی یادآور شد: نیروی انتظامی برنامه‌های مختلفی برای استانداردسازی رفتار مأموران خود داشته که راه‌اندازی این دوربین در این خصوص کمک زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به  مأموریت دوربین برای  شکایات از ماموران پلیس ومشخص شدن بهترحقیقت عنوان داشت: این دوربین با امکان آنلاین و آفلاین در بخش کشف جرم کمک زیادی می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: کوادکوپترها نیز کمک می‌کنند تا در کوره‌راه‌ها برای کشف و شناسایی قاچاق‌چیان عملیات با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی متذکر شد: در حوزه مبارزه با سارقان و مقابله با مال‌خرها نیز این طرح ایفای نقش کرد چراکه دستور داریم تا تلاش کنیم اموال مسروقه کشف شود و اموال به سارقان بازگردد. در سال گذشته بالغ بر 140 میلیارد تومان اموال مسروقه مردم کشف و به صاحبان آن مسترد شد

معصوم‌بیگی با اشاره به پیش رو بودن ایام ماه مبارک رمضان و انتظاری که از مردم برای نگه داری حرمت این ماه می رود ابراز داشت: اگر روزه‌خواری در ملأ عام اتفاق بیفتد 3 تبعات دارد. روزه‌خواری کاری غیراخلاقی است، اشکال دوم این که خلاف عرف جامعه است، مورد سوم نیز این است که این کار جرم است و ما وظیفه برخورد با مجرمان را داریم.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان در پایان اظهار داشت: برنامه‌ریزی کردیم تا نزدیک به لحظات افطار ماه مبارک رمضان ترافیک شهری را به حداقل برسانیم و خود مردم نیز باید در این مورد کمک کنند؛ در حوزه امنیت اخلاقی نیز باید احترام نگه داشته شود.

 

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.