فرمانده انتظامی شهرضا گفت: امسال حدود 3 تن انواع مواد مخدر در شهرستان شهرضا کشف شد که بخش زیادی از آن در ایستگاه شهید امامی این شهرستان بوده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین باباکلانی عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در شهرستان در سال جاری، اظهار کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در کل سال 7 درصد و در نیمه دوم سال 87 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به این‌که بخش بسیار مهمی از کشفیات مواد مخدر شهرستان در گلوگاه شهید امامی بوده است که از ورود این مواد به استان و کشور جلوگیری می‌کند، افزود: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در نیمه دوم سال 13 افزایش داشته اما در مقایسه با مدت مشابه 6 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اجرای طرح‌های پاک‌سازی پلیس در مبارزه با خرده‌فروشان در محلات مختلف، گفت: آسیب اعتیاد همه بخش‌های جامعه اعم از اقتصاد و فرهنگ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بنابراین مهم‌ترین هدف پلیس جلوگیری از عرضه مواد مخدر در جامعه است.

وی با تأکید بر این‌که باید تلاش کنیم تا جامعه‌ای سالم و عاری از آسیب‌ها به ویژه اعتیاد داشته باشیم، بیان داشت: طرح ذوالفقار 12 در ایام نوروز همه ساله در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد تا شهروندان در ایام نوروز در امنیت بیشتری باشند.

باباکلانی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین اهداف نهایی از اجرای این طرح، تشویق معتادان دستگیر شده به ترک است، اذعان داشت: مقابله با معضل اعتیاد نیازمند همکاری همه افراد و نهادها و فرهنگ‌سازی و آموزش در این زمینه است.

وی با اشاره به این‌که پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر شهدای زیادی را تقدیم کرده است، اذعان داشت: امسال حدود 3 تن انواع مواد مخدر در شهرستان شهرضا کشف شد که بخش زیادی از آن در ایستگاه شهید امامی شهرستان بوده است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به اجرای 116 طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان شهرضا، ابراز داشت: باید اقداماتی که انجام می‌شود، منجر به ترک اعتیاد معتادان و بهبودی آنان شود.

محسن یونسی، بخشدار شهرضا نیز در این جلسه با بیان این‌که شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه مبارزه با مواد مخدر است که تاکنون خدمات زیادی در این زمینه انجام داده است، اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با برگزاری 13 جلسه یکی از شوراهای فعال در استان است.

وی با بیان این‌که یکی از اقدامات مهم این شورا برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه آزاد شهرضا بود، بیان داشت: مبارزه با هر آسیب اجتماعی نیازمند تلاش جمعی بوده و در این راستا می‌توان از ظرفیت خیران استفاده کرد.

بخشدار شهرضا ادامه داد: در ایام پایانی سال فرصت مناسبی است تا فرهنگ اصیل مردم شهرستان شهرضا به دیگران معرفی شود بنابراین لازم است در این زمینه همکاری همه نهادهای اجرایی و مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به قرارگیری شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور، اضافه کرد: باید از موقعیت بین راهی شهرستان شهرضا که زمینه جذب مسافران استفاده کنیم، بنابراین در این راستا آموزش به اصناف و شهروندانی که به تناسب شغل، بیشتر در تماس با مسافران هستند، ضروری است.

یونسی با اشاره به استقرار 11 ایستگاه بین جاده‌ای در شهرستان شهرضا، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد خدمات سفر و مسؤولان بخش‌های مختلف، کاهش حداکثری تصادفات رانندگی و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است.

محمدرضا انصاری‌پور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا نیز در این جلسه با بیان این‌که امسال طرح «آرامش بهاری» تحت عنوان ذوالفقار 12 اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح از 20 اسفندماه 96 تا 20 فروردین ماه 97 اجرا می‌شود و ویژه جمع‌آوری معتادان و خرده فروشان مواد مخدر است.

وی با بیان این‌که امسال هم مانند سال گذشته دو کمپ ترک اعتیاد مسؤولیت نگهداری معتادان دستگیرشده را بر عهده گرفته‌اند، بیان داشت: بر اساس مصوبه استانداری، 50 درصد از هزینه آنان توسط بهزیستی و 50 درصد توسط شهرداری تأمین خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: نیروی انتظامی با تهیه برگه‌های شناسنامه‌دار برای معتادان دستگیر شده می‌تواند یک بانک اطلاعاتی از این معتادان با مشخصات کامل داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

 

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار