مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان از افزایش 46 درصدی برداشت نیشکر در این مجتمع در مقایسه با سال زراعی گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ستار شکیبا، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان با بیان اینکه 924 هزار تن نیشکر از سطح 9 هزار و 670هکتار از زمین های این شرکت برداشت شده است، بیان داشت: از این میزان برداشت محصول، 99 هزار تن شکر سفید تولید شد.

وی متوسط برداشت نیشکر در هر هکتار را 96 تن عنوان نمود و اذعان کرد: میزان برداشت نیشکر در این شرکت در مقایسه با سال زراعی 96 - 95 حدود 46 هزار تن افزایش نشان می دهد.

شکیبا با بیان اینکه ضریب استحصال نیشکر در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان 10.7 درصد است، اظهار داشت: این میزان استحصال شکر از نیشکر در مقایسه با سال‌های گذشته یک رکورد به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان با اشاره به اینکه برداشت نیشکر در زمین های این شرکت از اواخر مهر آغاز شده و تا اردیبهشت ادامه دارد، تصریح کرد: بخشی مهمی از میزان برداشت نیشکر به صورت سبز صورت گرفت.

کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان از واحدهای تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در 75 کیلومتری جنوب غربی اهواز و در حد فاصل رودخانه کارون و جاده اهواز - خرمشهر قرار دارد که با سطح زیر کشت 84 هزار هکتار و تولید 625هزار تن شکر، به تنهایی نیمی از شکر کشور را تولید می نماید.

انتهای پیام/گ

برداشت نیشکر افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.