سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد از اکتبر ۲۰۱۷ تا آوریل سال جاری میلادی، ۹۱ یمنی بر اثر شیوع دیفتری جان خود را از دست داده‌اند.

۹۱ نفر در یمن بر اثر ابتلا به دیفتری جان خود را از دست داده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد از اکتبر 2017 تا آوریل سال جاری میلادی، 91 یمنی بر اثر شیوع دیفتری جان خود را از دست داده‌اند.

این سازمان اعلام کرد قربانیان از 20 استان و 191 منطقه بودند. یمن 23 استان و 333 منطقه دارد. در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است 1725 نفر در یمن به دیفتری مبتلا شده اند. شمار افراد مبتلا در استان های اِب (‌مرکز)‌ و صنعا بیش از دیگر استان‌هاست.

شیوع دیفتری در یمن با افزایش وبا در این کشور از آوریل 2017 هم زمان شده است. در این مدت بیش از 1200 نفر در این کشور بر اثر وبا جان باخته‌اند. بر اساس گزارش‌های پیشین سازمان جهانی بهداشت نزدیک به یک میلیون یمنی نیز به این بیماری مبتلا هستند.

با تجاوز عربستان به یمن در مارس 2015، این کشور خاورمیانه ای درگیر جنگی خانمان سوز شد که نتیجه آن کشتار هزاران شهروند بی گناه در حملات هوایی ائتلاف سعودی بوده است.
انتهای پیام/

91 قربانی دیفتری در یمن طی 8 ماه گذشته

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار