مستند "درنا" از استان فارس منتخب ایران در جشنواره ABU شد

درنا برنامه مستند رادیویی از شبکه فارس با محوریت زندگی مردم ایل قشقایی به جشنواره ABU سال ۲۰۱۸ راه یافت.

مستند به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی صداوسیمای استان فارس اعلام کرد: "درنا " برنامه ۱۵ دقیقه‌ای حول محور زندگی مردم ایل قشقایی به ویژه زنان ایل، تهیه و تولید شده است.

جشنواره ABU یک اسکار رادیویی و درواقع جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه است. کشور‌های عضو این اتحادیه از جمله جمهوری اسلامی ایران هر ساله برنامه‌های منتخب خود را برای رقابت به جشنواره ارسال می‌کنند.

این رقابت در ۷ بخش تلویزیونی و ۷ بخش رادیویی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی همزمان با مجمع عمومی سالانه، معرفی می‌شوند. در بخش رادیویی این جشنواره اثر فاخر «درنا» کاری از صدای مرکز فارس منتخب کشور ایران برای رقابت با تولیدات سایر کشور‌ها به جشنواره ABU می‌رود.

"درنا " نام پرنده‌ای خوش آواز است که ایلیاتی‌ها معمولا اسم دختران خود را درنا می‌گذارند و به این پرنده زیبا مهر می‌ورزند. این مستند روایتگر زندگی عشایر در یک روز از سحرگاه و بیداری است و تلاش ایل را بیان می‌کند و شریک شادی و غم‌خوار لحظات سخت آنهاست تا سفرنامه یک روزه ایل قشقایی را در انتهای شب تکمیل کند.

آواز درنا، آواز زندگی، شادی، امید و حرکت و تکاپو در میان ایل قشقایی است، هدف از ساخت این برنامه رادیویی، آشنایی هرچه بیشتر مردم سراسر دنیا با آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایل قشقایی در استان فارس است.

فاطمه وکیلی نویسندگی و تهیه‌کنندگی، امیر همایون یزدان‌پور گویندگی، امین فخارپور صدابرداری وداریوش حافظی گزارشگری این برنامه را برعهده دارد.
انتهای پیام/ر

راهیابی مستند درنا به جشنواره ABU سال ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار