فیلم شاه بانو اثر مستند ساز نورآبادی به فینال جشنواره بین‌المللی شفیلد در کشور انگلستان راه یافت.

سجاد ایمانی، مستندساز اظهار کرد: شاه بانو مستند اجتماعی بلند است که ۷ سال برای ساخت آن تلاش شده و روایتگر معضلات اجتماعی ناشی از ناباروری در سطح جامعه است.

جشنواره فیلم شفیلد یکی از ۶ جشنواره معتبر جهان در حوزه مستند است و در این دوره آثار کارگردان‌های ایران، ونوزوئلا، هند، رومانی و چین به مرحله نهایی آن راه‌یافته‌اند.

مستندساز فینالیست جشنواره شفیلد با بیان اینکه فینال این جشنواره ۶ ژوئن مصادف با ۱۷ خرداد امسال در شهر شفیلد انگلستان برگزار و برگزیده نهایی معرفی می‌شود، افزود: راه‌یافتگان به مرحله نهایی هم از حمایت مالی ۲۵ هزار دلاری بهره‌مند شده‎‌اند و جایزه ۱۲۰ هزار دلاری به برگزیده نهایی تعلق می‌گیرد.

سجاد ایمانی کارشناس ارشد سینما و عضو کانون سینمای ایران و فیلم‌ساز برجسته فارس و کشور است و عنوان‌های بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم تهران، بهترین مستند از نظر مخاطبان در جشنواره فیلم حقیقت، برگزیده جشنواره فیلم فجر و چندین عنوان کشوری و بین المللی دیگر را در کارنامه دارد.

سجاد ایمانی متولد ۱۳۶۷ در استان فارس شهر نورآباد ممسنی، کارگردان و تهیه کننده است. او دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی است. از نمونه آثار او می‌توان به مستند «من تهرانی بودم» اشاره کرد. 

این مستند ساز و کارگردان جوان تاکنون در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی آثار زیادی را کارگردانی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تشریفات خصوصی، رحیم آقا، پاییزان، جوگر و خنده بی دلیل گوزن‌ها اشاره کرد.

برچسب ها: مستند ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.